Koenzym Q10 (1 produktů)

Když se řekne koenzym Q10, automaticky si tento pojem spojíme s anti-aging péčí a redukcí vrásek. Pro naše tělo má ale rozsáhlejší význam. Koenzym Q10 je látka podobná vitamínům, je velice důležitý pro lidský organismus a nelze ho žádnou jinou látkou nahradit.

Zobrazit více
Koenzym Q10 - recenze a zkušenosti zákazníků
Zajímá vás, jaké zkušenosti mají s produkty Koenzym Q10 ostatní zákazníci? Mrkněte na jejich recenze. Ať nekupujete zajíce v pytli.
Produkty kategorie Koenzym Q10 lidé hodnotí na 98 %
Recenze produktu: Virde Koenzym Q10 Forte 45 tablet
5 / 1x
Lacne a dobré, spĺňajú moju predstavu.
Recenze produktu: Golden Nature Koenzym Q10 100 mg 100 kapslí
5 / 3x
do krabičky by se vešlo více tobolek, zbytečné plýtvání plastem :)
Recenze produktu: Webber Naturals Koenzym Q10 400 mg 60 tobolek
5 / 7x
užívam po prví krát v takto vysokej koncentrácii 400 mg.Zdá sa že cítim viac energie a nie som tak unavený.Uvidím po dlhšom užívaní.
Recenze produktu: NatureVia Koenzym Q10 Cardio 100 mg 60 kapslí
5 / 5x
Super
Recenze produktu: Bioaktivní Q10 Super 30 mg 60 kapslí
5 / 3x
Výborná
Recenze produktu: Bioaktivní Q10 Gold 100 mg 30 kapslí
5 / 3x
Na firmu Pharma Nord nedám dopustit má skvělý a účinný sortiment.
Recenze produktu: Jamieson Koenzym Q10 120 mg 60 kapslí
5 / 6x
vlastne pre mamu
Recenze produktu: Bio Pharma Koenzym Q10 30 mg+Vitamín E 20 mg+Selen 25 μg 120 tobolek
5 / 8x
Veľ mi krátka expiračná doba!
Recenze produktu: Bioaktivní Q10 Gold 100 mg 60 kapslí
5 / 3x
OK.
Recenze produktu: Bioaktivní Q10 Uniqinol 100 mg 30 kapslí
5 / 3x
I recommend, the active type is the one to take.

Když se řekne koenzym Q10, automaticky si tento pojem spojíme s anti-aging péčí a redukcí vrásek. Pro naše tělo má ale rozsáhlejší význam. Koenzym Q10 je látka podobná vitamínům, je velice důležitý pro lidský organismus a nelze ho žádnou jinou látkou nahradit.

Co je koenzym Q10?

Q10 je součástí celého organismu. Ten si ho částečně vytváří sám a částečně ho přijímáme potravou. Prostupuje všechny buňky a je životně důležitý pro mnoho procesů v lidském těle. Důležitou roli hraje zejména při tvorbě buněčné energie v mitochondriích využitelnou pro naše tělo. Tento proces můžeme přirovnat k vodní elektrárně, kde Q10 působí jako turbíny.
Proto se největší množství Q10 akumuluje v orgánech s nejvyššími nároky na energii: srdci, játrech, plicích a slinivce břišní.

Účinky koenzymu Q10

Naše buňky potřebují koenzym nejen k přeměně energie z potravy, potřebný je také pro získávání energie pro správnou funkci a růst buněk. Slouží také jako antioxidant, chrání tkáně před poškozením a podporuje imunitní systém.

S postupem věku jeho schopnost produkce klesá (již před 30 rokem věku), až dochází zcela k jeho nedostatku. Vliv na sníženou produkci koenzymu Q10 má nejen věk, ale také stres, kouření, fyzická zátěž a léky. Proto se od dovršení 30 roku doporučuje dodávat Q10 formou doplňků stravy. Mezi jeho hlavní funkce patří:

  • Antioxidant - bojuje proti škodlivým volným radikálům
  • Omlazení a regenerace buněk
  • Přeměna energie z potravy
  • Podpora imunitního systému
  • Podpora činnosti srdce
  • Reguluje hladinu cukru v krvi
  • Pozitivní vliv na pleť

Kde se koenzym Q10 nachází?

Prvotním zdrojem je naše vlastní tvorba v buňkách, dalším zdrojem koenzymu je potrava.

Nejbohatší přírodní zdroje koenzymu:

  • Kukuřice,
  • Ořechy,
  • Sója,
  • Burské ořechy, pšeničná zrna,
  • Maso (drůbež, hovězí i vepřové) a ryby (sardinky, makrely),
  • Zelenina (brokolice, špenát, brambory).

Ačkoliv je koenzym zastoupen v mnoha potravinách, díky technologickým procesům zpracování je ho značné procento eliminováno (zničeno) ještě dříve, než se dostanou k nám na stůl. Jde zejména o procesy jako předčasné dozrávání ovoce a zeleniny, sterilizace potravin za vysokých teplot, dlouhodobé skladování v nízkých teplotách atd. 

Koenzym navíc není součástí různých vitamínových směsí, kterými se obohacují třeba džusy a jiné potraviny, proto je jeho nedostatečný příjem o to znatelnější.

Q10 zejména ocení ti, co:

  • nemají čas na fyzickou aktivitu,
  • jsou vystaveni stresu,
  • kouří,
  • potýkají se s nadváhou,
  • trpí kardivaskulárním onemocněním.

Jaká je doporučená denní dávka koenzymu?

V evropských zemích se obvykle doporučuje jako ideální denní dávka 10 - 30 mg.
U lidí s malým až středním deficitem koenzymu v organismu trvá zpravidla déle než tři měsíce, než dojde k úplné normalizaci jeho hladiny.

Mohu se koenzymem předávkovat?

Při nadměrném užívání koenzymu se jeho nadbytek projeví již během několika dnů. Hlavními příznaky jsou průjem, nevolnost či pálení žáhy. Jiné nežádoucí účinky nebyly prokázány ani při dlouhodobém užívání.

Jak vybrat správný koenzym Q10 pro vaše tělo

Na trhu s doplňky stravy je mnoho forem koenzymu Q10 a správný výběr může být klíčový pro jeho efektivitu. Zde jsou některé tipy, jak vybrat optimální formu koenzymu Q10:

  • Forma rozpustná v tucích: Koenzym Q10 je tukem rozpustná látka, a proto je lepší vybírat doplněk stravy, který obsahuje koenzym Q10 rozpuštěný v tucích. Krystalická forma v tabletách může mít nižší vstřebatelnost (5-10%).
  • Kapsle s příměsí oleje: Raději vybírejte kapsle s koenzymem Q10 rozpuštěným v tucích, nejčastěji v želatinových kapslích. Tím se zvyšuje rozpustnost a lepší vstřebatelnost.
  • Liposomální technologie: Novější možností je využití liposomální technologie, která zvyšuje vstřebatelnost koenzymu Q10. Liposomy umožňují efektivnější transport látky přes střevní bariéru, což vede k vyšší absorpci.
  • Vstřebatelnost: Vyhledejte informace o vstřebatelnosti konkrétní formy koenzymu Q10. Liposomální koenzym Q10 může mít až 9x vyšší vstřebatelnost než běžné formy.

 

Pamatujte, že při výběru koenzymu Q10 je důležité vzít v úvahu nejen jeho formu, ale také kvalitu a renomé výrobce. Konzultace s odborníkem vám může pomoci nalézt optimální doplněk stravy pro vaše individuální potřeby.

Produkty z kategorie Koenzym Q10 jsme pro vás seřadili od nejlépe hodnocených. Podívejte se na produkty z kategorie Koenzym Q10 seřazené od těch nejlevnějších. Koenzym Q10 jsme pro vás také poskládali od nejkvalitnějších.