na co dobry gainer

Co je to gainer?

Sportovní doplněk stravy, který obsahuje větší množství sacharidů než bílkovin. Mezi sportovci se mu často hovorově přezdívá „sachariďák“ a je ideální volbou pro všechny aktivní sportovce, kteří chtějí nabrat svalovou hmotu a zároveň navýšit svoji hmotnost. Gainer oceníte hlavně po fyzicky náročném tréninku jako rychlý zdroj energie, která je klíčová pro nárůst svalové hmoty a k doplnění glykogenu do svalstva.

Jak používat gainer

Omezuje tvorbu tukové tkáně

kdy brát gainer

Pomáhá nárůstu tělesné hmotnosti a svalové hmoty

jak vybrat gainer

Pomáhá s regenerací svalů

kdy pít gainer

Chrání svaly před poškozením během tréninku

Rozdíl mezi gainerem a proteinem

Jaký je rozdíl mezi gainerem a proteinem?

Hlavní rozdíl je v poměru sacharidů a bílkovin. Gainer obsahuje mnohem více sacharidů a méně bílkovin. Zatímco protein obsahuje naopak méně sacharidů a mnohonásobně více bílkovin. Všeobecně tedy pokud má sportovní doplněk ve složení více sacharidů než bílkovin, jedná se většinou o gainer.

Jak dávkovat gainer?

Vhodná porce gaineru závisí na délce a intenzitě vašeho tréninku, ale i na příjmu sacharidů z běžné stravy. Je tedy nutné si spočítat jejich denní příjem a ten případně navýšit dle požadované potřeby o dávku gaineru.

Jak dávkovat gainer
Jak vybrat gainer

Kdy je nejlepší čas na gainer?

Dá se říci, že kdykoliv během dne. Před tréninkem vám gainer dodá potřebnou energii. Ideální doba jeho užití je cca 30 minut předtím, než si půjdete zacvičit. Všeobecně se ale gainery nejvíce užívají až po tréninku, kdy poskytnou perfektní regeneraci namoženým svalům. V případě časového presu je možné gainerem nahradit i jedno plnohodnotné jídlo (třeba snídani).

Jak poznám, který gainer si mám vzít?

Při výběru gaineru je důležité sledovat jeho složení. Zaměřte se zejména na obsah, ale i zdroje sacharidů a bílkovin v něm užitých. Dobrý gainer by měl obsahovat okolo 15–30 g mléčného nebo syrovátkového proteinu. Nejkvalitnější gainery na trhu jsou navíc doplněné o nejrůznější vitamíny a minerály. Zároveň je dobré mít na paměti, že sacharidy obsažené v gainerech obsahují větší množství kalorií a pokud dochází k užívání ve větší míře, tak přiberete nejenom svaly, ale i tuk. Ideální je hlídat si svoji energickou bilanci a přizpůsobit dávkování svému tréninkovému cílu.

Gainery, narust svalove hmoty, ochrana svalů při tréninku
Soft gainery, gainer co je to

Jsou známy pro svůj rozmanitější, ale zároveň menší obsah sacharidů s důrazem na komplexní zdroje (např. škroby z ovsa, ječmene nebo obilné mouky). Naopak mají větší obsah bílkovin (zpravidla nad 20 %). Vyhledávány jsou také pro svůj nižší glykemický index a v neposlední řadě jsou soft gainery doporučovány i jako náhrada jednoho plnohodnotného jí­dla.

Košík aktualizován
Prom-In Pentha Pro® Complete čokoláda 2500g
V košíku máte 0 ks za 0 Kč

Prom-In Pentha Pro® Complete čokoláda 2500g

Pentha pro complete® představuje kompletní směs bílkovin a sacharidů z přírodních zdrojů. navíc je produkt obahacen o řadu funkčních složek. Skladem 2 ks Skladem 2 ks
1 576 Kč
V jedné objednávce je možné zakoupit maximálně 99 ks tohoto produktu. Jestliže potřebujete nakoupit více kusů, kontaktujte nás prosím na b2b@pilulka.cz.
1 576 Kč
Gainery, narust svalove hmoty, ochrana svalů při tréninku
Hard gainery, co je to gainer, gainer co je to

Pro hard gainery je typické zastoupení převážně jednoduchých sacharidů, které slouží jako rychlý zdroj energie (fruktóza, glukóza, sacharóza, maltodextin nebo izomaltulóza). Ideální je dát si hard gainer třeba před tréninkem na zahnání hladu, když jste měli poslední jídlo před více než 2,5 hodinami.

Gainery, narust svalove hmoty, ochrana svalů při tréninku