Rýžové proteiny (4 produktů)

K budování a rýsování svalů nestačí jen tvrdá dřina a kvalitní trénink, nesmíme zapomínat na dostatečnou dávku bílkovin, které jsou základní stavební jednotkou všech organismů a bez nich by naše úsilí nemělo žádaný efekt. Proteinové nápoje, koktejly, tyčinky, kaše a další doplňky podporují budování a růst svalů a jejich regeneraci. Naleznete je v sekci sportovní výživa. Proteinové nápoje neužíváme ale jen před nebo po cvičení k budování a udržování svalové hmoty, ale také při dietách, kdy přijímáme málo bílkovin (zdroj esenciálních aminokyselin) z běžné stravy do těla. Naše tělo neumí bílkoviny samo vytvářet a ukládat jak například tuky, přijímáme je pouze z běžné potravy a to ve formě živočišné a rostlinné. Mezi zdroje živočišných bílkovin patří maso, vejce a mléčné výrobky, mezi zdroje rostlinných bílkovin řadíme hlavně luštěniny, obiloviny, ořechy a semena.

Zobrazit více

K budování a rýsování svalů nestačí jen tvrdá dřina a kvalitní trénink, nesmíme zapomínat na dostatečnou dávku bílkovin, které jsou základní stavební jednotkou všech organismů a bez nich by naše úsilí nemělo žádaný efekt. Proteinové nápoje, koktejly, tyčinky, kaše a další doplňky podporují budování a růst svalů a jejich regeneraci. Naleznete je v sekci sportovní výživa. Proteinové nápoje neužíváme ale jen před nebo po cvičení k budování a udržování svalové hmoty, ale také při dietách, kdy přijímáme málo bílkovin (zdroj esenciálních aminokyselin) z běžné stravy do těla. Naše tělo neumí bílkoviny samo vytvářet a ukládat jak například tuky, přijímáme je pouze z běžné potravy a to ve formě živočišné a rostlinné. Mezi zdroje živočišných bílkovin patří maso, vejce a mléčné výrobky, mezi zdroje rostlinných bílkovin řadíme hlavně luštěniny, obiloviny, ořechy a semena.

Výhody živočišných zdrojů bílkovin:

  • Vysoký obsah bílkovin
  • Všechny obsahují esenciální aminokyseliny
  • Nejlépe využitelné zdroje bílkovin pro člověka jsou vejce a mléko

Nevýhody živočišných zdrojů bílkovin:

  • Vysoký obsah tuků
  • Nižší obsah esenciálních mastných kyselin
  • Pomalejší stravitelnost → hnilobné procesy v těle (riziko nádorových onemocnění)
  • Neobsahují vlákninu
  • Laktózová intolerance

Výhody rostlinných zdrojů bílkovin:

  • Bez špatného cholesterolu
  • Zdroj esenciálních mastných kyselin, vitaminů, minerálů, enzymů a vlákniny
  • Prevence vzniku nádorových onemocnění
  • Lepší ceny

Co jsou rýžové proteiny?

Rýžové proteiny se řadí mezi živočišné proteiny a představují kvalitní příjem bílkovin pro vegetariány, vegany, celiaky a alergiky. Jde o plnohodnotnou náhražku bílkovin živočišného původu (syrovátkových proteinů) získávaný izolací bílkovin z bílé nebo hnědé rýže. Tento protein je dobře stravitelný s nízkým obsahem sacharidů. Je vhodný k užívání pro nabírání svalové hmoty, při redukčních dietách k ochraně svalů nebo pro jedince s intolerancí na laktózu. Neobsahuje tuky ani cukry, je hypoalergenní a obsahuje přirozené množství vlákniny, vitamínu B a E. Mimoto můžeme rýžové proteiny využívat i při pečení nebo přidávat do smoothie. Další alternativou mezi vegan proteiny mohou být  konopné proteiny, sojové proteiny a hrachové proteiny.

Výhody rýžového proteinu:

  • Vysoký obsah antioxidantů
  • Hypoalergenní (bez lepku)
  • Obsah vitamínů B a E a vlákniny
  • Nedráždí žaludek
  • Dobrá biologická využitelnost

Nevýhody rýžového proteinu:

  • Horší chuť než u syrovátkových proteinů
  • Vyšší cena
  • Neobsahuje kompletní spektrum aminokyselin

Jak užívat a dávkovat rýžový protein?

Pro dostatečnou regeneraci a růst svalové hmoty je doporučená denní dávka rýžového proteinu kolem 1 - 1,5 g na kilogram tělesné hmotnosti jako dostatečný příjem. Aktivní sportovci užívají rýžový protein v kombinaci s hrachovým proteinem pro kvalitní regeneraci a růst svalové hmoty. Oba tyto proteiny je možné užívat před tréninkem i těsně před spaním. Určit obecně přesné dávkování proteinů nelze. Musíme přihlížet k několika faktorům, jako je váha, věk, dieta a sportovní aktivita, jsme-li rekreačním nebo silovým/ vytrvalostním sportovcem. Přihlédnout musíme také k množství přijatých bílkovin v běžné stravě, nezapomínejte na hydrataci a zda jde o tréninkové nebo netréninkové dny. Hlavním klíčem k účinnosti všech proteinů je načasování, rozdělte si dávkování bílkovin na pravidelný příjem během celého dne.

Zákazníci si oblíbili řady GymBeam, VanaVita a Puhdistamo. Nejlépe hodnoceným výrobkem je Puhdistamo Rice Protein vanilka 600 g.

Rýžové proteiny - recenze a zkušenosti zákazníků
Zajímá vás, jaké zkušenosti mají s produkty Rýžové proteiny ostatní zákazníci? Mrkněte na jejich recenze. Ať nekupujete zajíce v pytli.
Produkty kategorie Rýžové proteiny lidé hodnotí na 70 %
Recenze produktu: Naturalis BIO Rýžový Protein 250 g
3.5 / 4x
Plní svůj účel skvěle.

Produkty z kategorie Rýžové proteiny jsme pro vás seřadili od nejlépe hodnocených. Od nejlevnějších produktů jsme seřadili kategorii Rýžové proteiny. V kategorii Rýžové proteiny najdete zboží poskládané od nejkvalitnějších kousků.