Reklamační řád Pilulka

Vítejte na e-shopu Pilulka. Tento reklamační řád („Reklamační řád“) vysvětluje, jak u nás uplatnit svá práva z vadného plnění (tzv. reklamaci) při nákupu zboží prostřednictvím našeho e-shopu dostupného na www.pilulka.cz nebo prostřednictvím mobilní aplikace Pilulka („e-shop Pilulka“).

E-shop Pilulka provozuje a zboží na e-shopu Pilulka prodává společnost Pilulka lékárny a.s., IČO: 036 15 278, se sídlem Českomoravská 2408/1a, Libeň, 190 00 Praha 9, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. B 20249 („společnost Pilulka“ nebo „my“).

Tento Reklamační řád slouží jako praktický průvodce reklamací. Nijak neomezuje vaše zákonná práva podle příslušných právních předpisů, zejména občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele.

Tento Reklamační řád doplňuje Všeobecné obchodní podmínky Pilulka („VOP“). V případě rozporu mezi tímto Reklamačním řádem a VOP má přednost tento Reklamační řád, a to v rozsahu, v jakém se od VOP odlišuje. Ve všech ostatních otázkách se použijí VOP.

Pojmy psané s velkým počátečním písmenem, které nejsou definované v tomto Reklamačním řádu, mají význam uvedený ve VOP.

1. ROZSAH A UPLATNĚNÍ REKLAMACE

Pro koho platí. Tento Reklamační řád se vztahuje na:

  • spotřebitele – fyzické osoby, které nakupují mimo rámec své podnikatelské činnosti
  • podnikající fyzické osoby a právnické osoby – při nákupech pro vlastní přímé využití (např. zásobování kanceláře)

Práva a povinnosti ohledně odpovědnosti za vady se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy, zejména občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele.

2. CO JSOU PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

Spotřebitelé

  • Odpovídáme za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídáme, že v okamžiku převzetí:
    • má zboží ujednané vlastnosti a pokud nebyly specifické vlastnosti sjednány, tak takové vlastnosti, které jsou pro věcí téhož druhu obvyklé;
    • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití uvádíme nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá;
    • je zboží dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.
  • Zboží můžete reklamovat, pokud se vada projeví do 24 měsíců od převzetí zboží.
  • Pokud se vada projeví do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné už při převzetí, pokud neprokážeme opak.

Podnikatelé a právnické osoby

  • Odpovídáme pouze za vady, které mělo zboží při převzetí.
  • Vady musíte oznámit bez zbytečného odkladu poté, co je zjistíte, jinak práva z vadného plnění zanikají.
  • Nejzazší lhůta pro vytknutí vad činí 6 měsíců od převzetí zboží.

Společná omezení reklamace, tj. za jaké vady neodpovídáme:

  • běžné opotřebení vzniklé užíváním
  • vady vzniklé v důsledku nesprávného používání, skladování, údržby nebo zásahu do zboží
  • vada odpovídající charakteru použitého zboží
  • vada, kvůli které byla cena snížena a na kterou jste byli při nákupu upozorněni
  • u čerstvého zboží a zboží s krátkou dobou použitelnosti – nutné reklamovat nejpozději do data spotřeby.

3. PROCES UPLATNĚNÍ REKLAMACE

Způsoby reklamace. Reklamaci můžete uplatnit těmito způsoby:

  • e-mailem: dotazy@pilulka.cz 
  • telefonicky: +420 222 703 000
  • písemně: Pilulka lékárny a.s., Českomoravská 2408/1a, Libeň, 190 00 Praha 9
  • online formulářem v rámci e-shopu Pilulka

Co uvést v reklamaci:

  • číslo objednávky
  • popis vady a kdy jste ji zjistili
  • jaký způsob vyřízení reklamace požadujete (oprava, výměna, sleva, odstoupení od smlouvy)
  • kontaktní údaje pro informování o průběhu reklamace

Doložení nákupu. Vždy přiložte kopii dokladu o koupi nebo jiný doklad prokazující, že jste zboží u nás zakoupili.

Vrácení reklamovaného zboží. Pokud je nutné zboží zaslat zpět, dobře jej zabalte, aby nedošlo k poškození během přepravy. Zašlete na adresu: Pilulka lékárny a.s., U Tabulky 3019, Horní Počernice, 193 00 Praha 20.

4. PRŮBĚH REKLAMACE

Potvrzení o přijetí. Po přijetí reklamace vám vystavíme potvrzení o jejím přijetí, kde uvedeme datum uplatnění reklamace, popis reklamace, vámi požadovaný způsob vyřízení a vaše kontaktní údaje.

Doplnění údajů. Pokud jste zapomněli uvést požadovaný způsob vyřízení, upozorníme vás na tuto skutečnost a požádáme vás o jeho doplnění.

Informování o výsledku. Po vyřízení reklamace vám zašleme potvrzení o datu a způsobu jejího vyřízení, případně o provedené opravě a její délce, nebo odůvodnění zamítnutí reklamace.

5. LHŮTY PRO VYŘÍZENÍ

Lhůta: Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění, pokud se nedohodneme jinak.

Digitální obsah. U reklamace digitálního obsahu nebo služeb s digitálním obsahem reklamaci vyřídíme v přiměřené době s ohledem na povahu služby a účel, pro který jste ji pořídili.

Následky při nedodržení lhůty. Pokud reklamaci nevyřídíme v zákonné lhůtě, máte právo od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

6. MOŽNOSTI ŘEŠENÍ REKLAMACE

Spotřebitelé mohou požadovat:

  • odstranění vady, a to dle své volby buď opravou nebo výměnou zboží (není-li to nemožné či nepřiměřeně nákladné ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady),
  • přiměřenou slevu, nebo odstoupení od smlouvy, zejména v případě, že vadu odmítneme odstranit, neodstraníme ji v přiměřené době, vada se projeví opakovaně nebo jde o podstatné porušení smlouvy.

Právo odmítnout odstranění vady. Pokud by bylo odstranění vady nemožné nebo nepřiměřeně nákladné, a to zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady, můžeme odstranění vady odmítnout. V takovém případě můžete požadovat odstoupení od smlouvy nebo přiměřenou slevu.

Odstoupení od smlouvy. Pokud je vada nevýznamná, nemůžete od smlouvy odstoupit, přičemž se má za to, že vada není nevýznamná.

Podnikatelé a právnické osoby mohou požadovat:

  • při podstatném porušení smlouvy mohou požadovat odstranění vady, dodání nové věci, slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy,
  • při nepodstatném porušení smlouvy mají právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z ceny.

7. REKLAMACE LÉČIVÝCH PŘÍPRAVKŮ

Náklady na přepravu. Jako provozovatel lékárny zajišťující zásilkový výdej jsme povinni zajistit možnost vrácení reklamovaných léčivých přípravků způsobem, který vám nezpůsobí náklady. Náklady na zaslání reklamovaného léčivého přípravku vám vždy uhradíme.

Doporučený postup. Doporučujeme předem kontaktovat naši zákaznickou podporu, abychom zajistili bezpečné a efektivní vyřízení reklamace.

Zneškodnění léčivých přípravků. Vrácené léčivé přípravky se stávají nepoužitelnými léčivy a musí být odstraněny v souladu s platnými předpisy. Nelze je znovu použít.

8. POTVRZENÍ O REKLAMACI

Potvrzení o přijetí. Bezprostředně po přijetí reklamace vám zašleme písemné potvrzení (e-mailem na adresu uvedenou v objednávce nebo v zákaznickém účtu). V případě osobního uplatnění reklamace je potvrzení předáno ihned v listinné podobě.

Potvrzení o vyřízení. Po vyřízení reklamace vám zašleme písemné potvrzení o datu a způsobu jejího vyřízení, včetně informací o provedené opravě a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.

Nevyzvednuté zboží. Pokud si nevyzvednete reklamované zboží ani do 3 měsíců ode dne vyřízení reklamace, budeme vám účtovat poplatek za uskladnění ve výši 30 Kč za den. Pokud výše poplatku za uskladnění dosáhne hodnoty reklamovaného a nevyzvednutého zboží, můžeme započíst naši pohledávku na náklady za uskladnění vůči zůstatkové hodnotě zboží, o čemž vás budeme písemně informovat, a následně se zbožím naložit dle našeho uvážení (např. zboží dále prodat, zlikvidovat apod.). Před provedením zápočtu vás písemně vyzveme k vyzvednutí reklamovaného a nevyzvednutého zboží a upozorníme vás na shora popsaný postup.

9. REKLAMACE ZBOŽÍ S DIGITÁLNÍM OBSAHEM

U zboží s digitálními prvky (např. chytré zdravotnické pomůcky s aplikací):

Lhůty pro reklamaci. Můžete reklamovat vady digitální části po dobu 2 let od převzetí. Je-li digitální obsah nebo služba poskytovány soustavně po dobu delší než 2 roky, můžete reklamaci uplatnit po celou dobu jejich poskytování.

Vyloučení odpovědnosti. Neodpovídáme za vady způsobené nevyhovujícím zařízením, slabým připojením nebo nekompatibilním operačním systémem, pokud jsme vás na tyto skutečnosti předem upozornili.

10. NÁHRADA NÁKLADŮ

Právo na náhradu. V případě, že vaši reklamaci uznáme jako oprávněnou, vám uhradíme účelně vynaložené náklady (např. poštovné).

Lhůta pro uplatnění. Náhradu nákladů uplatněte nejpozději do 1 měsíce od vyřízení reklamace. K žádosti o proplacení nákladů doložte doklady, které tyto náklady prokazují.

11. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ

Česká obchodní inspekce. V případě sporu se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci (ČOI) – subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.

Kontakt: Web: www.coi.cz, Adresa: Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2.

12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Dostupnost řádu. Tento Reklamační řád je dostupný nepřetržitě na e-shopu Pilulka.

Změny Reklamačního řádu. Tento Reklamační řád může být aktualizován; změny se však nedotýkají reklamací uplatněných před účinností nového znění.

Účinnost. Reklamační řád je účinný od 8. října 2025