Hodně sportujete a přemýšlíte, jaká výživová strategie je ideální právě pro vás a váš sport? Výživové strategie se mohou lišit na základě typu sportu a jeho doby trvání. Najděte ten svůj sport a podívejte se na konktrétní výživovou strategii pro ještě lepší pocit a výsledky jak během, tak po sportování.

BĚH

Patříte k fanouškům běhu? Běh je skvělým pomocníkem nejen při hubnutí, ale také pomáhá pročistit hlavu a zlepšit náladu. A to ať běháte půl hodinu, hodinu nebo klidně dvě až tři. Pojďme se společně podívat, jak se liší výživová strategie u běhání zhlediska doby trvání.

Běh

Doba trvání: do 1 hod.

Běh 1hod

Doba trvání: do 2 hod.

Běh 2hod.
Jízda na kole

JÍZDA NA KOLE

Léto se blíží, počasí je teplejší a s tím přichází i výlety. Vyměnili jste auto za kolo a přemýšlíte jak se vybavit na cesty, aby Vám nedošla energie? Ať ujedete 5 km nebo 50 km, určitě se podívejte, jaká výživová strategie je pro tuto kativitu vhodná.

Doba trvání: do 2 hod.

Jízda na kole

Doba trvání: do 4 hod.

Kolo 4hod.

TŮRY A DLOUHÉ PROCHÁZKY

Nejzdravější a nejpřirozenejší pohyb je chůze. Pokud zapojíte více samotnou chůzi nebo procházky do vašeho běžného dne, budete se cítit skvěle, pročistíte hlavu a vaše tělo Vám bude vděčné. Pokud plánujete vyrazit na delší procházky, pojďte se s námi podívat, jak se na ně připravit.

Tůry a dlouhé procházky

Co si vzít na delší procházku?

  1. Do batohu si nezapomeňte vzít dostatečné množství tekutin
  2. Do kapsy si dejte energy gel, který je skladný, ale především Vám rychle dodá potřebnou energii
  3. Skvělými pomocníky pro zahnání hladu jsou proteinové tyčinky
  4. Iontové nápoje obohatí vodu a doplní tělu potřebné minerály a sacharidy
  5. Pokud se budete cítit vyčerpáni, sáhněte po energy shotech, které vás nabudí

Týmové sporty

Jak vypadá výživová strategie u týmových sportů?

  1. Před tréninkem se můžete nakopnout pre-workoutem, carnitinem nebo energy shoty či gely.
  2. Během tréninku nezapomeňte doplňovat tekutiny dle vašich potřeb, kromě vody vás hydratují a doplní minerály iontové nápoje, které si můžete pořídit již hotové nebo v práškové variantě. Energy gely Vám pomohou rychle získat energii a nakopnout Vás k lepším výsledkům v případě delší doby trvání tréninku.
  3. Po tréninku doplňte energii buď doplňky stravy „After workout“ obsahující proteiny a aminokyseliny nebo sáhněte po samotných BCAA, proteinovém drinku či proteinové tyčince.
Týmové sporty