
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
tvorba vodnatých pupínků po aplikaci sirné masti může znamenat několik věcí. Může se jednat o běžnou reakci kůže na léčbu sirnou mastí, která pokožku vysušuje a dráždí, což může vést k podráždění a tvorbě drobných puchýřků. Kůži je možné hydratovat např. přípravkem Dexeryl.
Další možností je, že se jedná o zánětlivou reakci na samotné parazity – po zahájení léčby se kůže může ještě nějakou dobu čistit, a to i ve formě nových pupínků.
Pokud jsou však puchýřky větší, bolestivé nebo se objevuje zarudnutí a svědění se zhoršuje, mohlo by jít o alergickou reakci na mast nebo o sekundární infekci (bakteriální), která se někdy může vyskytnout v důsledku poškození kůže při škrábání.
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Vyrážka kolem úst
AlergieInfekceKůžeNemoci a příznakyZdraví a prevenceDobrý den, ráda bych se zeptala o co se jedná. Okolo úst spíše u krajů brady se mi začalo pár let zpět vždy v jarním období dělat místa s vyrážkou ( aalergii ? ) Jsou to malé červené pupínky, trošku svědí,lehce pálí občas jsou i plné vodičky ale zároveň je místo suché. Předem Děkuji za opověď.
zobrazit odpověďSport po vypálení bradavice
BolestInfekceKůžeNáplastiNemoci a příznakyZdraví a prevenceDobrý den, syn byl dnes vypalovat bradavice na chodidle nohy, zapomněli jsme se zeptat na omezení. Ke to vášnivý fotbalista a chtěl by chodit na tréninky, je to problém? Předem děkuji za odpověď
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.



