Vitamín D - Calciferol - Vegan (17 produktů)

Vitamín D je pro naše tělo velmi důležitý. Ovlivňuje látkovou výměnu vápníku, je důležitý pro zdravé kosti a zuby, pomáhá udržovat zdravé svaly, ovlivňuje ale i další části našeho těla jako je srdce, mozek, imunitní systém. Běžně si jej tělo samo tvoří díky slunečnímu záření. Někdy je ale potřeba jej doplnit uměle. 

Zobrazit více

Vitamín D je pro naše tělo velmi důležitý. Ovlivňuje látkovou výměnu vápníku, je důležitý pro zdravé kosti a zuby, pomáhá udržovat zdravé svaly, ovlivňuje ale i další části našeho těla jako je srdce, mozek, imunitní systém. Běžně si jej tělo samo tvoří díky slunečnímu záření. Někdy je ale potřeba jej doplnit uměle. 

Jak se projevuje nedostatek vitaminu D? 

U velmi malých dětí může nedostatek vitamínu D vyústit v křivici. Při ní dochází k deformaci (měknutí) kostí. To proto, že v kostní tkáni začne převažovat měkká chrupavčitá složka. Dále se nedostatek vitamínu D může projevit poruchami růstu nebo špatným imunitním systémem. Může mít ale velmi vážné následky i do budoucna.

U dospělých v důsledku velkého nedostatku vitamínu D dochází ke změknutí kostí (osteomalacie) a zvýšenému riziku osteoporózy. Prvotním příznakem bývá bolest svalů a kostí, ale také zvýšená kazivost zubů. Takto se také projevuje, společně s velkou únavou, nedostatek tohoto vitamínu u dospívajících.

Můžu se vitamínem D předávkovat?

Pokud jej budete doplňovat pouze přirozenými cestami, tedy ze slunečního záření a pestré stravy, je předávkování velmi nepravděpodobné. Jinak je tomu však u syntetických preparátů. Při nadměrném užívání doplňků stravy obsahujících vitamín D je předávkování možné a může mít neblahý vliv na ledviny. Důsledkem můžou být ledvinové kameny nebo tzv. kalcifikace ledvin. V extrémních případech může předávkování skončit i smrtí. 

V jakém množství doplňovat vitamín D?

Současné vědecké výzkumy ukazují na to, že většina obyvatel Evropy nedostatkem vitamínu D trpí v zimních měsících a měla by jej  doplňovat pomocí syntetických preparátů. Naopak v letních měsících si naše tělo dokáže vyrobit dostatek vitamínu D samo (k doplnění potřebné hladiny mu stačí asi 20 minut pobytu na slunci denně). 

Doporučená množství jsou: 

  • U dětí do 1 roku věku: 400 MJ za den
  • U osob mezi 2-59 rokem života: 600 MJ za den 
  • U osob starších 60 let: 800 MJ za den
  • Těhotné a kojící: 600 MJ za den

MJ je zkratka pro mezinárodní měrnou jednotku pro množství účinné látky. Také se můžete setkat s anglickou zkratkou IU. Její hmotnost může být pro každou látku jiná, záleží na účinku a biologickém působení. U vitamínu D platí, že 1 MJ má stejný účinek jako 0,025 μg holekalciferol/ergokalciferolu.

Jak získat vitamín D přírodní cestou?

Hlavním zdrojem je sluneční záření. Tělo si jej díky němu dokáže vyrobit samo. To ale neznamená, že je dobré se dlouhodobě a pravidelně vystavovat slunečnímu záření. Pro zajištění dostatečného množství vitamínu D nemusíte riskovat rakovinu kůže z nadměrného opalování, stačí, když budete pravidelně trávit čas venku a mít odkrytý obličej, ruce nebo nohy. Paradoxně v zemích, kde slunce hodně svítí, mohou mít lidé stejné problémy s nedostatkem tohoto vitamínu jako lidé v severských zemích, neboť chodí často hodně zakrytí (ať už z náboženských důvodů nebo z důvodu ochrany před teplem a ostrým sluncem). Další skupinou ohroženou nedostatkem jsou pak teenageři, kteří málo pobývají venku na slunci a čerstvém vzduchu.

Část z nutného množství vitamínu D (calciferol) získává naše tělo také z potravy. Hodně jej naleznete v tučných rybách jako je makrela, sleď, losos nebo tuňák. Na vitamín D jsou bohaté i některé jedlé houby (žampiony, lišky), ale také žloutek nebo játra. 

Proč se musí vitamín D dávat miminkům? 

Velmi malé děti (do jednoho roku) nemohou být vystavovány slunci, protože ochranné mechanismy v jejich pokožce ještě nejsou zcela vyvinuty a rizika slunění jsou větší než výhody, které by přineslo to, že si jejich tělo tento vitamín vyprodukuje samo. Ani z potravy nejsou miminka schopna přijmout dostatečné množství vitamínu D, proto je nutné jej u nich doplňovat uměle. 

Některé maminky však pozorují, že podávání syntetického vitamínu D působí jejich miminkům trávicí obtíže. Tato souvislost zatím nebyla vědecky prokázána a není v žádném případě vhodné vitamín D svévolně zcela vysazovat! Následky by vaše dítě mohlo pocítit v daleko pozdějším věku. Proto raději zkuste zvolit jiný druh preparátu. 

V jaké formě je vitamín D nejlepší?

Miminkům a malým dětem se tradičně podává v podobě kapek Vigantol, které vám předepíše dětský lékař.  Například v Německu se ale již novorozencům předepisuje vitamín D v tabletách, aby se zabránilo předávkování, které se u kapiček snadno přihodí (především kapete-li děťátku z lahvičky přímo do pusinky nebo současně dáváte např. probiotické kapky na zažívání a hrozí riziko záměny lahviček). Stejně tak u dospělých je na výběr vitamín D v tekuté a pevné verzi

Uživatelé si oblíbili značky Ibsa. Pokud jste si nevybrali žádný produkt, podívejte se také na kategorie Vitamin D3. Nejlépe hodnoceným produktem je Ibsa Vitamín D3 2000IU rozpustných v ústech 30 ks.

Flow Immune 90 tobolek

Flow Immune 90 tobolek

Můžete mít dnes

Viridian Liquid Vitamin D 50 ml

Můžete mít dnes
269 Kč
Flow Mg 2.0 90 tobolek

Flow Mg 2.0 90 tobolek

Můžete mít v pátek 26. 4.

MOVit Energy Lipozomální Vitamin D3 Forte 2000 IU, 60 kapslí

Můžete mít v pondělí 22. 4.
219 Kč
Flow Longevity 120 tobolek

Flow Longevity 120 tobolek

Můžete mít v pátek 26. 4.
Flow D3 + K2 90 tobolek

Flow D3 + K2 90 tobolek

Můžete mít v pátek 26. 4.

Adelle Davis Lipozomální vitamín D3+K2 200 ml

Můžete mít ve středu 24. 4.
GreenFood Nutrition Vegan Vitamin D3 60 kapslí

GreenFood Nutrition Vegan Vitamin D3 60 kapslí

Můžete mít ve čtvrtek 25. 4.
Vitamín D - Calciferol - Vegan - recenze a zkušenosti zákazníků
Zajímá vás, jaké zkušenosti mají s produkty Vitamín D - Calciferol - Vegan ostatní zákazníci? Mrkněte na jejich recenze. Ať nekupujete zajíce v pytli.
Produkty kategorie Vitamín D - Calciferol - Vegan lidé hodnotí na 96 %
Recenze produktu: Edenpharma Vitamín A+D 5000/400 i.u. 30 tablet
5 / 5x
Cena
Recenze produktu: PILLAR Performance D3 Sport Effect - Síla kostí 150 kapslí
5 / 1x
silná dávka, ale pre nás je potrebná
Recenze produktu: Pharma Activ Lipozomal Vitamin K2 MK7+ D3 1000 I.U. 250 ml
5 / 1x
jsem spokojená s přípravkem
Recenze produktu: Detritin 2000 IU 60 tablet
5 / 5x
Osvědčené tabletky na posílení imunity
Recenze produktu: Doktor Sirup kalciový Čokoláda 100 ml
5 / 5x
Na zapal hrdla a hlasivky aj pre dospelych
Recenze produktu: Vibovit Déčko vitamín D3 500IU sprej 10 ml
5 / 3x
První vitamíny o které si dcera říká sama.
Recenze produktu: GS Extra Strong Vitamin D 2000 IU 90 kapslí
5 / 1x
Dčko odporúčam užívať každý deň, hlavne v zimnom a jarnom období
Recenze produktu: NatureVia Vitamin D3-Efekt Kids, cucací tablety 60 ks
5 / 113x
I když cena u těchto vitamínů oproti jiným je vyšší, malá (4roky) na ně nedá dopustit a sama se o ně každé ráno připomíná. Imunitu má po ní také lepší a tak určitě budu kupovat pravidelně. Někoho může odradit možná jen vyšší cena, ale myslím, že se to i tak vyplatí :)
Recenze produktu: Reflex Nutrition Vitamín D3 100 kapslí
5 / 3x
S touto znackou jsem naprosto spokojena 😊
Recenze produktu: Naturtreu Vitamín D3 + K2 MK7 kapky 30 ml
5 / 3x
Vše ok.

Produkty z kategorie Vitamín D jsme pro vás seřadili od nejlépe hodnocených. Podívejte se na produkty z kategorie Vitamín D seřazené od těch nejlevnějších. Vitamín D jsme pro vás také poskládali od nejkvalitnějších.