
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
nemusí se nutně jednat o slinivku, častěji souvisí podobné potíže např. s játry, žlučovými cestami, ledvinami, štítnou žlázou nebo jiným onemocněním (včetně některých kožních vyšetření). Tedy ideálně začít u praktického lékaře, který po základním vyšetření může ještě vystavit žádanku ke specialistovi.
Pokud by se přidalo žloutnutí kůže, tmavá moč, světlá stolice nebo bolesti břicha, je vhodné řešit stav co nejdříve.
Pokud by byl problém kožního původu, mohlo by posloužit promazávání kůže krémem Dexeryl.
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
problém s pupínky a dírkami v oblasti genitálií mé přítelkyě
KůžeZdraví a prevenceDobrý den , píšu s dotazem ohledně mé přítelkyně jelikož sama už to nějak řeší a já bych chtěl přidat ruku k dílu jelikož bych ji chtěl strašně rád pomoct a sama už je z toho neštastná a už zhruba 3. rokem se trápí s problémem pupínků neboli váčků které jsou plné hnisu v tříslech ale byla na gynekologii a na různých vyšetřeních a vyloučili ji i tu fokulitidu jelikož po holení nebo i se nemusí holit a vytvoří se jí to,dělali ji i nějaké testy ale furt jsme pořádně bez informací co s ní je nebo jak to vyléčit a zbavit ji toho protože když prasknou ty váčky plné hnisu vytvoří se ji dírka která ji střasně pálí a furt je ji tvoří nové a nové , sám osobně jsem ji doporučil at jde k dermatoložce . předem děkuji mnohokrát za odpověd a jsem schopen poslat i fotku v oblasti třísel kdyby bylo nutné
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.




