u zubaře před dvěma lety jsem dostal Supracain a měl jsem silnou reakci křeče v rukách asi patnáct minut.Předtím jsem měl panické ataky ale v té době u měsíc ne.
rok na to se přišlo že mám histaminovou intoleranci.S největší pravděpodobností to byla reakce na adrenalin jelikož vím že u pan.taka i HIT to může umocnit.Potom jsem byl na testování Mercainu a Mepivakainu na alergologii.Test proběhl normálně.Tak tím se podle mě na 99% potvrdilo že to byla asi reakce na ten adrenalin.
No jenže Marcian mě potom u zubaře nezabral vůbec /ošetření kanálků/ a mepivakain asi na 20%/spravení plomby/ prostě jsem cítil bolest /u kanálků velmi silně/a to byl mepivakain aplikován intraligamentárně.
V dětství jsem měl trombozu/beru detralex a mirtazapin 30 na spaní/ a také zánět mozkovývh blan,aneméii a pád ze skříně na hlavu do vše do mých pět let.nar 25.12 1980.Mám také Leiden.
Tak píšu o radu jak toto řešit?supracain mnení možné užít a Macrain a Mepivakin nezabírají nebo málo.
Je nějaká možnost jak zvětšit účinek mepivakainu?Nebo nějaká jiná anestzie,Celková to byste asi nedoporučil?
Nebo si vzít před zákrokem lexaurin který by mohl omezit pokud to byla panická ataka?Ale tam zase nevím jednou jsem asi rok po atakách kdy už jsem to dávno na ně nic nebral jsem si zkusil vzít polovinu tiapridalu/který jsem bral v době atak a v té době atak jsem měl i neurol/ jenž jsem také bral , ale udělalo si mě nevolno asi tím že už jsem byl od něj odvyklý.Tak nevím co by třeba půlka laxaurinu udělala./
Máte nějakou radu s tím?

PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
určitě je možné, pokud je výrazná úzkost ze stomatologického výkonu, probrat se zubařem i premedikaci (např. právě Lexaurinem). Co se týká anestezie - v některých případech lze upravit techniku podání, dávku nebo zvolit jiné lokální anestetikum či jiný způsob anestezie, ale celková anestezie bývá vyhrazena jen pro vybrané případy, kdy není možné ošetření provést jiným způsobem.
Tedy domluvte se na tomto ještě se svým zubním lékařem + doplňkově by rozhodně nebyla na škodu kognitivně behaviorální terapie (která je výborná - pokud provedena správně - na tyto panické situace).
S pozdravem
Pavel Horký
Podobné dotazy
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.


