Jak začít běhat

Běhání se stalo jedním z nejoblíbenějších sportů. Jedni běhají pro udržení kondice, jiní zase shazují kila a udržují si postavu. Běh je nejpřirozenější formou cvičení, začít lze v každém věku. Běhat můžeme ve městě, v přírodě nebo v tělocvičně na pásu. Běhání posiluje fyzickou i duševní stránku těla.

Vyběhni

Pro všechny milovníky běhu, ať už rekreačně nebo tréninkově, máme pestrou nabídku produktů od vitamínů a proteinů přes zdravé mlsání až po fitness náramky k měření tepové frekvence, kroků a kilometrů pro začátečníky i zkušené běžce. Než vyběhnete na svou trasu, doplňte potřebnou energii a zůstaňte v kondici.

Možná si říkáte, jak to vůbec zvládnete, když jste do této chvíle pohybu moc nedali a extrémně zadýchaní jste po pouhém doběhnutí tramvaje. Nebojte – právě pro vás jsme připravili praktické tipy na to, jak začít běhat i bez počáteční kondice.

Čím se vybavit do začátku

Lamax

Náramek, který motivuje k aktivitě

Pravidelný pohyb prospívá zdraví. Zlepšíte si kondici a budete fit. Pokud budete mít přehled o své aktivitě, pomůže Vám to v udržení motivace. Náramek BFit by LAMAX Tech monitoruje Vaši denní aktivitu a zaznamenává všechny pokroky, které uděláte.


Koupit

Jídlo

Co jíst před během? Záleží, jestli chcete hubnout, nebo budovat svaly

Důležité je, aby vám jídlo dodalo dostatek energie na běhání a zároveň bylo dobře stravitelné. Záleží, co vám osobně chutná a dělá dobře. Většina lidí si metodou pokus-omyl najde svačinku, která nekomplikuje následný trénink pocity těžkého žaludku. Ovoce se tráví rychleji, to si můžete dát hodinu před běháním. Pokud k němu přidáte sacharidy nebo bílkoviny, dejte si delší odstup – zhruba hodinu a půl až dvě. A co přesně si dát, záleží na tom, co si od běhu slibujete.

Zhubnout

Když chcete jen zhubnout

Jezte asi 1,5 hodiny až 2 hodiny před cvičením. Jídlo by nemělo být příliš tučné, sladké ani bohaté na bílkoviny. Volte raději rychle stravitelné sacharidy. Ideální je ovoce s nižším glykemickým indexem, jako například jablko, hruška, grep či jahody. Toto ovoce se stává pro tělo okamžitým zdrojem energie, ale zároveň ji uvolňuje postupně, takže vás zasytí na delší dobu. Další vhodnou volbou může být i plátek rýžového chlebíčku se slabou vrstvou medu, hrstička sušené papáji, manga nebo datlí (bez přidaného cukru).

Zhubnout

Mixit pro vaši energii

Mixitella

Mixitella

Mixitella je lahodný krém vyrobený z různých druhů ořechů v několika chutných variantách. Jde o zdravé mlsání bez výčitek. Namísto klasického cukru je slazena méně kalorickým maltinolem a dodá tělu potřebné tuky. Skvěle si na ní pochutnáte samotně, na palačinkách, chlebu, ve smoothies nebo třeba v jogurtu. Složení bez obsahu mléka je vhodné pro vegany i alergiky.


Koupit

Oddělovník

Náročnější trénink

Před náročnějším tréninkem je vhodnou kombinací sacharidové jídlo s menším množstvím bílkovin a trochou tuku. Pokud hovoříme o sacharidech, vždy si vybírejte ty komplexní. Skvělou volbou může být rostlinný protein (konopný, hrachový) s rozmixovanou hrstkou ovesných vloček, doplněný mletým lněným semínkem nebo chia. Osvědčená je i mléčná rýže lehce posypaná ořechy, ovesná nebo jiná home-made kaše s ovocem, knackebrot s plátkem sýra a malé množství zeleniny. Před vytrvalostním tréninkem si jídlo naplánujte zhruba 2,5–3 hodiny před tréninkem, aby ho stihlo tělo zpracovat.

Náročný trenink

Přírodní protein

Energie, která neublíží

1
Náročný trénink

Když chcete nabrat svaly

Pokud je vaším cílem budování svalové hmoty, najezte se hodinu a půl až dvě před tréninkem. Organismus by měl vykonávat fyzickou zátěž s doplněnými živinami a tekutinami, avšak takovými, které organismus příliš nezatíží. Na talíři by tak, kromě sacharidů pro energii, neměly chybět hlavně bílkoviny. Proteinů bychom měli přijmout mezi 0,25–0,4 g/1 kg tělesné hmotnosti. Příjem sacharidů by se měl odvíjet od celkového denního příjmu, ale obecně lze doporučit dávku mezi 0,3–1 g/1 kg tělesné hmotnosti.

Bílkoviny na růst vašich svalů

Sacharidy na doplnění energie

Co jíst, když běháte brzo ráno

Co jíst, když chcete běhat hned po probuzení

Někomu nemusí dělat dobře jíst hned po probuzení nebo nechce čekat nejméně hodinu na vytrávení. V takovém případě si dejte vydatnou večeři bohatou na sacharidy, jako jsou těstoviny, rýže nebo quinoa. Samozřejmě vyvážené bílkovinami a zeleninou. Můžete si dopřát menší večeři těsně před spaním. Jestliže chcete běhat hned po probuzení a máte potřebu se najíst, dejte si kousek čerstvého nebo sušeného ovoce, případně kus raw tyčinky. Po běhu se pak odměňte snídaní vydatnou na bílkoviny.

Snídaně

Proteinovka od Mixitu

Proteinovka Malinová je lahodná a pořádně nabušená kaše bez přidaného cukru! Spojili jsme chuť našich mrazem sušených malin a kvalitního CFM syrovátkového proteinu a vznikla dokonalá kombinace pro každého, kdo si chce pochutnat a zároveň naplnit svoje svaly pořádným přísunem živin.


Koupit

Proteinovka
Hydratace

Nezapomeňte na hydrataci

Důkladná hydratace je při běhání samozřejmostí. V ideálním případě pijte vodu po menších dávkách v průběhu celého tréninku. Ve chvíli, kdy vás čeká delší běh (přes deset kilometrů) volte iontové nápoje. Ty se mohou lišit – hypotonické je vhodnější pít před tréninkem, isotonické je lepší vypít po tréninku. Volte ty, které obsahují i sodík, draslík a hořčík.

Pro bezpečnější běhání

Vitamíny a minerály pro sportovce

LadyLab

Ženy hubnou s novou značkou LadyLab

Ladylab je značka fitness produktů speciálně pro ženy, které se chtějí zbavit tuků, rýsovat postavu, být fit, zdravě žít a jíst a především, které chtějí cvičit a udržovat se ve formě. Napomáhá k cestě za lepším seběvědomím. A ta nezačíná ve fitku, nýbrž doma – vyváženou zdravou stravou, od které se vše odvíjí. Tak do toho jděte růžově.