Zpět do poradny
Dotaz z 21. 4. 2024

Menstruace a špinění.

Ženské zdraví
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jak dlouho trvá špinění? Už to mám přes měsíc a nevím jestli je to v pořádku nebo bych měla zajít k lékaři.Je mi čtyřicet let a ještě se mi tohle nestalo.A je možné mít špinění a menstruaci dohromady? Děkuji za odpovědi. Jana.
Na dotaz odpovídá:

Mgr. Martina Macfeldová

Dobrý den,

menometrorrhagie je lékařský termín, který označuje abnormální krvácení z dělohy, které se vyskytuje v nepravidelných intervalech a může být intenzivní a prodloužené. Toto krvácení může zahrnovat jak menstruační krvácení (menorrhagie), tak intermenstruační krvácení (metrorrhagie), a může být spojeno s různými gynekologickými problémy.

Příčiny menometrorrhagie mohou zahrnovat hormonální nerovnováhu, jako je dysfunkce v produkci estrogenů a progesteronu, přítomnost děložních myomů (fibroidů), polypů v děloze, endometriózy, infekce nebo záněty děložní sliznice, a také užívání určitých léků, jako jsou antikoagulancia. V některých případech může být menometrorrhagie spojena s těžkou anémií, což je nedostatek železa v krvi způsobený nadměrným krvácením.

Léčba závisí na její příčině a může zahrnovat léky, jako jsou hormonální antikoncepce nebo léky ke kontrole krvácení, nebo chirurgické zákroky, jako je kyretáž, atd. Určitě konzultujte vaše problémy s ošetřujícím gynekologem, aby se zjistila příčina krvácení a nastavila odpovídající léčba.

S přáním pěkného dne Martina Macfeldová

Užitečné?

Články

Všechny články

Nejhledanější témata

LékyZdraví a prevenceNemoci a příznakyBolestDoplňky stravyLékové interakceInfekceDuševní zdravíŽenské zdravíZažíváníKůžeAntikoncepceBylinkyImunitaVitamíny a minerályAntibiotikaMagnesiumTěhotenstvíPohybový systémProbiotikaDermokosmetikaDětiAlergieIntimní problémyHubnutíMenstruaceVztahy a sexOči a ušiŽíly a cévyVýživaKloubyMužské zdravíMočové cestyNervový systémCholesterol a krevní tlakDotaz na lékárnyÚsta a zubyDiabetesKašelVitamin DIntimní hygienaErekcePéče o těloHomeopatieLaktobacilyEkzémOmega 3-6-9Chřipka a nachlazeníNespavostKojeníDýchací soustavaBolest v krkuNadýmáníVitamin CDezinfekceVlasy a nehtyHorečka, zvýšená teplotaCestování a výletyPéče o pleťZácpaDětské nemociMazlíčciRegeneraceAlkoholDetoxikaceSpánekSportSvalyVaginální infekceMateřství a rodinaKřečové žílyŘedění krveOstropestřecReceptyKrásaPrvní pomocOběhový systémRýmaDětská výživaOpalováníDomácnostProstataNáplastiOparKoronavirusDomácí cvičeníPřírodní kosmetikaInkontinenceSuperpotravinyČlánkyKontraindikaceLepekKosmetika pro mužeVegani a vegetariání

Podobné dotazy

Dotaz z 2. 9. 2026

Nepohodlí vulvy

Zdraví a prevenceŽenské zdraví

Dobrý den 4 týden mě trápí diskomfort vulvy nejdříve jsem si myslela, že je to bakterialni infekce protože byla i zarudla a proto jsem používala Macmiror krém to pomohlo a za 4 dny začalo zase svědění a pálení a tentokrát se objevilo 1-2 dny takový jako tvaroh bílý kousky tak jsem začala brát cotylenu čípky a mastičku tu jsem dobrala teď je výtok čirý, ale diskomfort vevnitř pořád trvá. Byla jsem na preventivní prohlídce a ze stěru nic nevyšlo vše v pořádku. Paní gynekoložka si myslí, že by to mohla být špatné PH vulvy. Zkoušela jsem i jablečný ocet s vodou také žádná dlouhodobější změna. A ještě jsem zkoušela mycí gely ve sprše také mi to nepomohlo. Prosím o radu
Děkuji s pozdravem Iveta

zobrazit odpověď

Nejnovější dotazy

Zeptejte se lékárníka

Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.

Všechny dotazy