
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
je důležité rozlišit, zda jde o běžné pooperační projevy, nebo o něco, co vyžaduje okamžitou lékařskou kontrolu. Osobně si myslím, že lékařská kontrola je momentálně nejrozumnější.
Obecně náhlé, opakující se návaly bolesti do nohou, i když krátké - může se jednat o přechodné poruchy prokrvení nebo o poruchy nervového vzruchu.
Znepokojivé by bylo, pokud by se bolest zhoršovala, objevilo se mravenčení, necitlivost, chlad nebo bledost nohy, případně slabost nebo otok.
Může doporučit kontrolní ultrazvuk cév nebo dopplerovské vyšetření průtoku, aby se ujistil, že je vše v pořádku.
Vhodné bude nohy příliš nezatěžovat, ale ani dlouho neležet. Pokud jsou možné krátké, klidné procházky, aby se pomáhal udržovat krevní oběh. Dbejte na dostatečný pitný režim a případně doplňujte hořčík. Na běžnou bolest lze užít paracetamol, ale vyhněte se ibuprofenu či jiným protizánětlivým lékům.
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Podobné dotazy
Pásový opar
Nemoci a příznakyNervový systémDobrý den.Koncem října se mi na pravé straně pod lopatkou udělal červený flek asi 1×1 cm.Na začátku prosince výsev drobných puchýřků,svědivých, zatím nebolestivých.OL určila pásový opar. Brala jsem antivirorika Herpesin 2 tablety 5× denně 10 dní a 1×denně Milgamma. Puchýřky zmizely ,akorát ten první ,sice světlejší, su chý je tam pořád.Ovšem mám stále silné bolesti,hlavně v noci.Nemohu spát ,ibuprofen nezabírá, snad troch Nimesil.Jak dlouho budu muset tyto bolesti snášet, jsem opravdu zoufalá.Bolí mě teď hlavně ruka od ramene až do prstů, ty brní. Moc děkuji.
zobrazit odpověďCyanóza..?
BolestNemoci a příznakyNervový systémDobrý den, již delší dobu mám tmavěmodrý nehet na palci u nohy, poslední dobou chodidlo navíc brní a pálí. Léčím se s Parkinsonovou chorobou, tak jestli to s tím nějak souvisí, anebo zmodrání ukazuje na cyanózu..? Dá se to léčit? Děkuji.
zobrazit odpověďNecitlivost nohy po operaci
Nemoci a příznakyNervový systémDobrý den, moje teta prodělala operaci střev a po probuzení zjistila, že má necitlivou pravou nohu. Lékař jí zatím jen sdělil, že s ní začne pomalu chodit sestřička po chodbě za pomoci chodítka. Mám dotaz jak dlouho tento stav může trvat, je třeba účinná rehabilitace nebo masáže nohy. Pochybily pravděpodobně lékaři při podání anestezie. Ráda bych jí chtěla nějak pomoci, děkuji Vám za odpověď, radu.
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.


