Byla jsem na Depo Proveře, po níž jsem krvácela, v květnu jsem byla na gyn prohlídce (vše bylo ok) a byl mi na zástavu krvácení nasazen Orgamentril. Ten krvácení zastavil. Nyní, po 2,5 měsících užívání, kdy beru 2x1 tabl denně, se objevilo krvácení jasně červenou krví, zatím slabé, při močení malé kousky sliznice a premenstruační křeče v podbřišku, zatím celkem dvakrát. Ob den. Mám to urgentně řešit, nebo mám třeba týden vyčkat? Můj lékař má dovolenou.
Děkuji za odpovědˇ.

PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
oba léky mohou ovlivňovat menstruační cyklus a to i několik měsíců po aplikaci. Důležité je dle mého sledovat průběh - pokud je krvácení slabé, nezesiluje, nejsou výrazné bolesti, horečka ani jiné obtíže, není obvykle nutné vyhledat lékařskou urgentně. Pokud by se však krvácení výrazně zesílilo, přidaly se silné bolesti v podbřišku, horečka a další příznaky, tak už se o urgentní stav jedná.
Samozřejmě vás neodrazuji od brzké návštěvy lékaře, snažím se situaci společně objektivizovat, ale musím zdůraznit, že nemám přístup k anamnéze, tak jako Váš lékař, tedy při jakýchkoliv pochybnostech situaci obratem řešte.
S pozdravem
Pavel Horký
Podobné dotazy
Ženské problémy
AntikoncepceLékyMenstruaceDobrý den, poslední více než rok mě intenzivně trápí PMS, bolesti v podbřišku se zhoršily, výrazně se cítím, že nejsem ve své kůži, jsem velmi náladová, přecitlivělá, neklidná, bolest v podbřišku u mě přetrvává cca 10 dní v měsíci, pak mám velmi silnou, bolestivou menstruaci..na gynekologii mi doporučil užívat PMX, doposud již užívám pupalku, hořčík malát, vit.B, Fe, kontryhel...Poslední dva cykly jsem také po menstruaci zvracela. P. doktorka mi nijak neporadila, co s tím. Co byste mi poradily? Moc děkuji
zobrazit odpověďMenstruace
AntikoncepceMenstruaceDobrý den, mám dotaz. Dostala jsem normálně menstruaci, pak jsem v pondělí načala další platíčko antikoncepce a byla jsem roky zvyklá, že ve středu jsem došpinila. Je sobota a já stále špiním s občasnými kousky sražené krve. Nevím co se děje. Děkuji za odpověď.
zobrazit odpověďNopregy a silne krvaceni
AntikoncepceLékyMenstruaceDobrý den, v neděli nám při sexu s partnerem praskla ochrana. Do hodiny jsem užila Nopregy. Menstruaci bych měla mít za pár dní. Včera se objevilo špinění a lehké krvácení, dnes už mě bolí podbřišek, krvácení dost zesílilo a jdou ze mě kusy sliznice. Je to v pořádku nebo to mám nějak řešit? Je možné, že se jedná o předčasnou MS?Děkuji za odpověď
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.

