Zpět do poradny
Dotaz z 25. 9. 2025

Poruchy menstruačního cyklu

Ženské zdraví
Dobrý den pane doktore, mám na Vás dotaz, před rokem jsem velmi rychle drasticky zhubla, od te doby mam poruchy MS, delali mi ale hormonální profil který je v pořádku, všechny pohlavní hormony plus štítnou žlázu která je také v poradku, doktoři mi předepsali hormonální léčbu kvůli nízké děložní sliznici, jak je ale možné že je nízká když hormony mám v pořádku? Nebo to mému tělu prostě nestačí být v tabulkách v normě?
Na dotaz odpovídá:

PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.

Dobrý den,

rychlé zhubnutí mohlo přibrzdit hormonální řízení cyklu. I když výsledky v tabulce vypadají normálně, tělo může mít v klíčové části cyklu ve skutečnosti málo účinného estrogenu, takže sliznice roste málo. Krátkodobé podání estrogenu a následně progesteronu má sliznici znovu pomoci ve správné funkci.

Pomáhá lehce navýšit příjem energie a tuků, jíst pravidelně, zvolnit fyzickou aktivitu a dbát na spánek a klid. Na gynekologii má smysl ověřit, že probíhá ovulace (ultrazvuk a krev asi týden po ovulaci). Pokud by se sliznice ani s estrogenem nezvedala, tak bude třeba řešit dále s lékařem.

Nicméně ve většině funkčních případů se stav s úpravou režimu a dočasnou hormonální podporou zlepší během týdnů až několika měsíců. 

S pozdravem

Pavel Horký

Užitečné?

Články

Všechny články

Nejhledanější témata

LékyZdraví a prevenceNemoci a příznakyBolestDoplňky stravyLékové interakceInfekceDuševní zdravíŽenské zdravíZažíváníKůžeAntikoncepceBylinkyImunitaVitamíny a minerályAntibiotikaMagnesiumTěhotenstvíPohybový systémProbiotikaDermokosmetikaDětiAlergieIntimní problémyHubnutíMenstruaceVztahy a sexOči a ušiŽíly a cévyVýživaKloubyMužské zdravíMočové cestyNervový systémCholesterol a krevní tlakDotaz na lékárnyÚsta a zubyDiabetesKašelVitamin DIntimní hygienaErekcePéče o těloHomeopatieLaktobacilyEkzémOmega 3-6-9Chřipka a nachlazeníNespavostKojeníDýchací soustavaBolest v krkuNadýmáníVitamin CDezinfekceVlasy a nehtyHorečka, zvýšená teplotaCestování a výletyPéče o pleťZácpaDětské nemociMazlíčciRegeneraceAlkoholDetoxikaceSpánekSportSvalyVaginální infekceMateřství a rodinaKřečové žílyŘedění krveOstropestřecReceptyKrásaPrvní pomocOběhový systémRýmaDětská výživaOpalováníDomácnostProstataNáplastiOparKoronavirusDomácí cvičeníPřírodní kosmetikaInkontinenceSuperpotravinyČlánkyKontraindikaceLepekKosmetika pro mužeVegani a vegetariání

Podobné dotazy

Dotaz z 2. 9. 2026

Nepohodlí vulvy

Zdraví a prevenceŽenské zdraví

Dobrý den 4 týden mě trápí diskomfort vulvy nejdříve jsem si myslela, že je to bakterialni infekce protože byla i zarudla a proto jsem používala Macmiror krém to pomohlo a za 4 dny začalo zase svědění a pálení a tentokrát se objevilo 1-2 dny takový jako tvaroh bílý kousky tak jsem začala brát cotylenu čípky a mastičku tu jsem dobrala teď je výtok čirý, ale diskomfort vevnitř pořád trvá. Byla jsem na preventivní prohlídce a ze stěru nic nevyšlo vše v pořádku. Paní gynekoložka si myslí, že by to mohla být špatné PH vulvy. Zkoušela jsem i jablečný ocet s vodou také žádná dlouhodobější změna. A ještě jsem zkoušela mycí gely ve sprše také mi to nepomohlo. Prosím o radu
Děkuji s pozdravem Iveta

zobrazit odpověď

Nejnovější dotazy

Zeptejte se lékárníka

Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.

Všechny dotazy