Děkuji
Pěničková

PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
kombinace léků Warfarin a Cezera je možná.
Co se týče Cezery, ta u citlivých pacientů může při současném podávání s alkoholem nebo jinými tlumivými látkami (Neurol, Oxazepam, Diazepam) způsobit další snížení bdělosti a výkonnosti.
Co se týče Warfarinu a jeho interakcí, těch je celá řada a je správně, že posuzujete jeho rizika individuálně s ohledem na každý nově úžívaný přípravek.
Uvedu dále několik z mnoha příkladů interakcí léku Warfarin s ostatními přípravky: Antidepresiva SNRI (např. venlafaxin, duloxetin) a SSRI (např. fluoxetin, sertralin) mohou zvýšit při souběžné léčbě s warfarinem riziko krvácení. Nadměrná konzumace alkoholu při současném selhání funkce jater zesiluje účinek warfarinu.
Účinek warfarinu může potencovat i chinin, obsažený v toniku. Brusinkový džus a jiné produkty s obsahem brusinek mohou potencovat účinek warfarinu a proto je
třeba se vyhnout souběžnému použití. Pokud je nutné poskytnout pacientovi, který se léčí warfarinem, dočasnou úlevu od bolesti, doporučuje se použít paracetamol ne léčiva typu Ibalgin, Nalgesin, Diclofenak.
S pozdravem,
Pavel Horký
Podobné dotazy
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.


