
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
ne vždy znamená něco zásadního. Častou příčinou bývá nadmutí, zadržování plynů nebo zácpa, kdy se břicho zdá být tvrdé na pohmat, ale nejde o skutečný problém v orgánech. V těchto případech může pomoci zvýšený příjem tekutin, lehká strava, pohyb nebo teplo na břicho, které uvolní svalové napětí i trávení.
Existuje samozřejmě velké množství jiných příčin (např. zánět v dutině břišní, ucpání střev nebo problém se žlučníkem), ale to by lékař jistě řešil podle dalších doprovodných příznaků.
Pokud by se objevila silná bolest, horečka, zvracení, neschopnost odcházet plynům nebo stolici, případně by se břicho rychle zvětšovalo nebo bylo citlivé i na lehký dotek, je nutné s lékařem řešit. V opačném případě, pokud lékař nic dalšího nenavrhl a pokud nejsou přítomny příznaky, není nutné situaci v tento moment více řešit. Pokud chcete mít jistotu, zkuste se s lékařem domluvit na ultrazvuku břicha, ale je otázkou, zda je to nutné.
S pozdravem
Pavel Horký
Podobné dotazy
Latentní tetanie, fytomineral a další doplňky stravy
Nemoci a příznakyZdraví a prevenceDobrý den, dlouhodobě mám velké bolesti svalů a užívám v doplňcích stravy Mg, Ca, B, C a D. Nyní mi byla zjištěna latentní tetanie, ráda bych užívala Fytomineral od Energy. Mohu k tomu dále užívat zmíněné doplňky stravy? Nebo máte nějaké jiné doporučení? Děkuji a přeji fajn den.
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.


