Vycerpani v menopauze
Duševní zdraví
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
je bohužel problém u většiny adaptogenů v tom, že buď mohou zesilovat serotonergní účinek antidepresiv, nebo mohou ovlivnit štítnou žlázu či tlumivý efekt na nervový systém.
V situaci, kdy popisujete nadměrnou potřebu spánku, bych prioritu dal tomu, aby se vyloučila či upravila příčina, která je často řešitelná. Velmi často se na tom může podílet dávka a načasování trazodonu (Trittico), návrat/kolísání depresivní poruchy, menopauzální výkyvy, ale také špatně nastavená štítná žláza, nedostatek železa (ferritin), B12, vitamin D, případně porucha spánku. Tedy i pokud by se nějakým přípravkem podařilo zmírnit potíže, bylo by to spíše překrytí příznaků, které je třeba řešit.
Zkuste s lékařem nejprve optimalizovat léky (úprava dávky např.) a poté, pokud se vyloučí organická nebo léková příčina, tak lze řešit dále.
S pozdravem
Pavel Horký
Podobné dotazy
neurol
Duševní zdravíDobrý den .
Beru 14 dní neurol k vůli nespavsti . Musím ještě dodat , že jsem měl už 3 x panické ataky .Tu poslední pred 14 dny Nechci to nechat dojít tak daleko aby se mi vytvořila závislost . Léčím se s depresemi a beru Citalec a na noc Ketilept . Doktorka mi řekla abych to pomalu vysazoval . Myslím tím Neurol . Náš doktor u nás dnes neordinuje . Děkuji
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.


