
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
s největší pravděpodobností se bude jednat o přechodné podráždění nervových zakončení v oblasti penisu. I přestože použití elektrické stimulace nebylo bolestivé, i nízký stupeň intenzity může při delší stimulaci nebo individuální přecitlivělosti ovlivnit nervovou funkci.
Podráždění nervů mechanickým či elektrickým stimulem není neobvyklé a často se upraví během dnů až týdnů. Ovšem oblast intimních partií by měla být vyšetřena lékařem.
Celý problém může být zhoršen i psychikou. Pokud došlo po použití pomůcky k útlumu citlivosti, mohla se přidat i úzkost nebo stres z „nefungování“, což erekci zhorší, nebo k ní nedojde vůbec.
Doporučuji klidový režim a zcela vynechat veškerou sexuální aktivitu (včetně masturbace) alespoň na 1–2 týdny. Nenosit těsné spodní prádlo, nevystavovat oblast extrémním teplotám (např. horká koupel). Lze vyzkoušet podávání vitamínů ze skupiny B, které slouží jako podpora regenerace nervových zakončení např. Milgamma. A velmi důležitá je psychická podpora a neočekávat od každého nového dne zlepšení. Spíše tomu nechat volný průběh a nesledovat úzkostně, zda je to lepší či ne. Může to opravdu trvat delší čas.
Objeví-li se do týdne ranní erekce, je to dobré znamení. Naopak pokud se stav nezlepší během 2–3 týdnů, nebo se zhorší, i přes čekací dobu k urologovi, je na místě požádat praktického lékaře o rychlejší doporučení ke specialistům.
S pozdravem Pavel Horký.
Podobné dotazy
Močové cesty
Intimní hygienaIntimní problémyMočové cestyMužské zdravíNemoci a příznakyProbiotikaZdraví a prevenceDobrý den, mám problém už který přetrvává skroro měsíc. Mám do dnes řezavou bolest do špičky penisu po čůrání a když mam žlutou moč tak na konci. Mám ranní výtok z trubice, testy na pohlavní choroby jsou negativní, kultivace moči dopadnula v pořádku že tam nic nemám. Měl jsem i antibiotika: amoksiklav a žádný značný zlepšení. Opravdu už nevim kudy kam protože doktoři mě chtějí vidět až měsíc a já teď nasadil cotylena na mýkozu protože někdy u přes den a výhradně po pohlavním styku mě potom svědí vršek. Opravdu nevim co si myslet a začínám myslet na horší věci, budu moc vděčný kdyby mi někdo pomohl nějak trošku poradit.
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.


