
Mgr. Martina Macfeldová
Dobrý den, paní Pavlo,
akné se typicky objevuje v období dospívání, nicméně ani ve vyšším věku není výjimečné. Příčin akné je celá řada jako zvýšená tvorba mazu, vliv hormonů, změny kožního mikrobiomu, genetické predispozice. Ke zhoršení přispívá kouření, stres, špatná péče o pokožku, nevhodná strava ( mléko či potraviny s vysokým glykemickým indexem).
Léčba akné se řídí podle charakteru, rozsahu a závažnosti projevů. Z volně prodejných léčivých přípravků vám mohu nabídnout kyselinu azealovou, Skinoren krém, ( zkuste kamennou lékárnu ),nanášet na postižená místa 2x denně, která budou omytá a osušená. Zlepšení je vidět po 4 týdnech, pro získání dobrého účinku měl by být Skinoren používán pravidelně několik měsíců. Dále se doporučuje i krém na bázi benzoylperoxidu, Akneroxid, nejdříve začít se slabší koncentrací s aplikací 1x denně večer, po zjištění snášenlivosti, může být zvolena silnější koncentrace a s používáním 2x denně. Po dobu používání Akneroxidu se neopalovat. Ke zlepšení projevů mohou pomoci také přípravky s obsahem zinku, kyseliny salicylové Bioderma Sebium keratoči ichtamolu Vitella ictamo.
U těžších forem je vhodnější navštívit dermatologa, který má k dispozici další léčebné možnosti, většinou vázané na lékařský předpis ( retinoidy, antibiotika) Doporučím používání nekomedogenní dermokosmetiky jako pleťové vody a mycí gely, např. La Roche Effaclar gel, La Roche Effaclar micelární voda a jako podklad pod make-up La Roche Effaclar K krém.
S přáním zlepšení stavu Martina Macfeldová
Podobné dotazy
Problém s ekzémem
DermokosmetikaEkzémImunitaKůžeLaktobacilyNemoci a příznakyPéče o pleťPéče o těloProbiotikaVitamíny a minerályDobrý den, jsem dívka, je mi 19 let a už odmala trpím atopickým ekzémem převážně na pažích a lýtkách, v zimě i v ohybech loktů (dlaně ne) a vždy mi byl doporučován u obvodní (ještě dětské) lékařky krém Excipial který ekzém potlačoval a zmírňoval. Jenže poslední dny se mi objevují na dlaních vodnaté puchýřky (nejspíše dyshidrotický ekzém, nebo aspoň tomu charakteristika mého kožního problému odpovídá), prý je to spojen s atopickým ekzémem. Chtěla bych se zeptat, jak tomu předejít a co pomáhá? Je fakt, že v posledních týdnech byl na mě vyvinut psychický nátlak (maturita, rodina, VŠ). Psychická stránka v tom má určitě také své prsty, proto se chci zeptat, jak s ekzémem bojovat, protože mi v posledních týdnech začlo svědit celé tělo, jestli to také má Něco do sebe? Alergická nejsem na nic, v dubnu jsem byla na vyšetření a odběrech krve u alergoložky a nemám na nic alergii. Byla bych ráda za každou zpětnou vazbu a pomoc. Děkuji a přeji krásný zbytek dne.
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.




