B-komplex - Na psychiku (11 produktů)

B-komplex je skupina 8 vitamínů B (B1, B2, B3, B5, B6, B9 a B12) nezbytných pro fungování základních funkcí celého organismu včetně nervové soustavy. Jsou, mimo jiné, zdrojem niacinu a kyseliny pantothenové, která se zase podílí na metabolismu …

Zobrazit více

B-komplex je skupina 8 vitamínů B (B1, B2, B3, B5, B6, B9 a B12) nezbytných pro fungování základních funkcí celého organismu včetně nervové soustavy. Jsou, mimo jiné, zdrojem niacinu a kyseliny pantothenové, která se zase podílí na metabolismu všech živin v těle. Nedostatek vitamínu B v těle se projevuje hlavně zvýšenou únavou a vyčerpáním, problémy s pokožkou a sníženou schopností koncentrace.

Komplex vitamínu B tvoří:

  • B1 (thiamin) – důležitý pro růst, vývoj a funkci buněk našeho těla
  • B2 (riboflavin) – hraje klíčovou roli při přeměně energie z potravy
  • B3 (niacin) – podpora trávení a funkce nervových buněk
  • B5 (kyselina pantothenová) – pomáhá převádět potraviny na energii; má zásadní význam pro vytváření a odbourávání tuků
  • B6 (pyridoxin) – účastní se mnoha metabolických funkcí a ovlivňuje vývoj mozku
  • B7 (biotin) – ovlivňuje metabolismus všech tří makroživin (bílkoviny, sacharidy, tuky)
  • B9 (folát) – důležitý pro buněčné dělení a tvorbu DNA (to je zvláště důležité při stravování těhotných žen)
  • B12 (cobalamin) – ovlivňuje vývoj červených krvinek, neurologické funkce, tvorbu DNA; nachází se pouze v přirozených živočišných zdrojích

Jak se projevuje nedostatek vitamínu B?

Protože jde o vitamíny rozpustné ve vodě, neukládají se v těle, dostávají se močí z organismu pryč a proto je potřeba tyto látky tělu dodávat ve formě doplňků stravy (oblíbeným produktem je B-Komplex Forte) především při zvýšené fyzické zátěži či v období těhotenství. Dalšími faktory nedostatku tohoto vitamínu v těle mohou být:

  • Dlouhodobý stres
  • Konzumace nekvalitních potravin
  • Vegetariánství/ ale zejména veganství

Projevy nedostatku:

Nejčastějším symptomem nedostatku vitamínu B v těle je chudokrevnost, což signalizuje nedostatek hlavně vitamínu B6 nebo B12. Jelikož jde o vitamíny zastoupené v živočišné stravě, nejčastěji postiženými jsou vegani.

Další projevy:

  • Únava, bolest hlavy
  • Vypadávání vlasů
  • Poruchy spánku a úzkosti, deprese
  • Poruchy koncentrace
  • Poškození nervů
  • Problémy se zrakem
  • Zhoršená hojivost (popraskané koutky apod.), záněty

V jakém množství doplňovat vitamín B?

Neexistuje norma, která by určovala přesné množství. Potřeba vitamínu B je u každého individuální, protože jeho spotřebu ovlivňuje hned několik faktorů a závisí tedy i na našem životním stylu. Pokud na sobě pozorujete některé z výše zmíněných projevů nedostatku vitamínu B, doplňte ho formou doplňků stravy nebo zlepšete své stravovací návyky.

Vitamín B jako ochrana proti komárům?

Je známým faktem, že vitamín B odpuzuje klíšťata a komáry, proto na lidi, kteří např. užívají pravidelně Pangamin, klíšťata ani komáři nejdou, ale ani jiný hmyz, jako mouchy, ovádi apod. Užívání vitamínů B (B-komplexu) totiž ovlivňuje vlhkost kůže, která se tak stává pro hmyz nelákavou.

Komu se doporučuje doplňovat vitamíny B?

Ačkoliv jsou vitamíny B běžně obsažené v potravinách a při dodržování pestrého a vyváženého jídelníčku bychom jejich nedostatkem neměli nikterak extrémně trpět, určitým skupinám lidí je doporučeno vitamín B doplňovat:

  • Lidé na nízkokalorické dietě
  • Vegani (především B12)
  • Alkoholici 
  • Staří lidé
  • Osoby s poruchami zažívání

Z čeho doplňovat vitamín B?

Vitamíny skupiny B jsou obsaženy v mnoha potravinách a některé se vyskytují jak v rostlinné, tak v živočišné stravě. Hlavními zdroji vitamínů B jsou:

Živočišná strava:

  • Hovězí maso
  • Drůbeží maso
  • Játra
  • Ryby
  • Vejce a mléko a mléčné produkty, sýry

Rostlinná strava:

  • Ovoce (pomeranče, avokádo, datle, švestky, meruňky, třešně, ...)
  • Většina druhů zeleniny (mrkev, listová zelenina, česnek, …)
  • Pivovarské kvasnice
  • Pšeničné klíčky
  • Otruby
  • Luštěniny, ovesné vločky
  • Sójové boby

Uživatelé nejlépe hodnotí řady Viridian, Generica a Galmed. Nejlépe hodnoceným výrobkem je Terezia B-Komplex Super Forte+ 100 tablet.

B-komplex - Na psychiku - recenze a zkušenosti zákazníků
Zajímá vás, jaké zkušenosti mají s produkty B-komplex - Na psychiku ostatní zákazníci? Mrkněte na jejich recenze. Ať nekupujete zajíce v pytli.
Produkty kategorie B-komplex - Na psychiku lidé hodnotí na 98 %
Recenze produktu: Generica B-komplex 100 kapslí
5 / 6x
vhodné pre moju momentálne rozcuchanú psychiku, keďže vo svete okolo nás zúri koronavírus, pomôže to však k správnemu fungovaniu celého nervového systému
Recenze produktu: Noventis B-komplex Forte 100 tablet
5 / 5x
dora cena za velke balenie
Recenze produktu: Solgar B-komplex 50 50 kapslí
5 / 3x
Dobrý den, zatím nemohu ohodnotit, dala jsem je synovi k svátku, v současné době je ale v zahradničí, nevím, ale určitě bude spokojený. Moc si doplněk přál. Přeji úspěšný nový rok. Waliczková
Recenze produktu: GymBeam D-Biotin 90 kapslí 90 ks
5 / 1x
Kvalitný výrobok a primeraná cena.
Recenze produktu: B-Komplex Sanofi 30 tablet
5 / 59x
Složení všech vit.B
Recenze produktu: GymBeam Vitamin B Complex unflavored 120 tablet
5 / 2x
Spokojenost.
Recenze produktu: MOVit Energy B-Komplet + Kyselina listová PREMIUM 90 tablet
5 / 29x
Kyselinu doporučuji všem ženám, které plánují nebo již čekají miminko užívat.
Recenze produktu: GreenFood Nutrition B-Komplex Lalmin 60 kapslí
5 / 2x
Děkuji.
Recenze produktu: Generica B-komplex forte plus 20 šumivých tablet
5 / 1x
poctivý produkt
Recenze produktu: Puhdistamo Super Vitamin B-Complex 60 kapslí
5 / 2x
bude nakupovat

Produkty z kategorie B-komplex jsme pro vás seřadili od nejlépe hodnocených. Podívejte se na produkty z kategorie B-komplex seřazené od těch nejlevnějších. B-komplex jsme pro vás seřadili od nejprodávanějších.