Horní patro
Nemoci a příznakyDěkuji za odpověď

Mgr. Martina Macfeldová
Dobrý den,
bolest horního patra úst může mít různé příčiny, od běžných až po vážnější stav.
Je možné, že je to spojitost s vaší alergií, spíše by byla možná alergie na některé potraviny. Bude dobré navštívit lékaře, který provede řádné vyšetření a nastaví správnou léčbu a vyloučí se závažnější problémy.
Malé, bolestivé vředy jako afty, které se mohou objevit na sliznici úst, včetně horního patra, a způsobovat nepříjemné bolesti. Pro zmírnění obtíží lze použít například roztok Herbadent. Užívá se k ošetření zánětlivých onemocnění ústní sliznice, aftů, otlaků...Dále se nabízí Corsodyl gel k léčbě infekčních onemocnění a zánětů v dutině ústní a jejich prevenci. Sáhnout můžete též k analgetickému Mundisalu.
Přemnožení kvasinek v ústech může způsobit bílé povlaky a bolestivé pocity, obvykle u osob se sníženou imunitou nebo užívajících antibiotika. Spálení horního patra horkým jídlem nebo nápojem, ostré hrany na potravinách nebo nesprávné používání zubních pomůcek mohou vést k bolesti horního patra.
Na alergii a ucpaný nos můžete vyzkoušet Livostin nosní sprej. Rychle a dlouhodobě zmírňuje obtíže jako kýchání, svědění nosu a rýmu, které jsou způsobeny alergií či přecitlivělostí na trávy, pyl, plísně, prach a jiné látky. Můžete i přidat systémová antihistaminika jako Analergin Neo, který se používá k léčbě příznaků spojených s alergickými stavy, jako je senná rýma, přetrvávající alergická rýma. Ten by vám mohl pomoci i u bolesti horního patra, pokud by příčinou byla alergie.
S přáním pěkného dne Martina Macfeldová
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Kombinace léků
Nemoci a příznakyManžel má jednu ledvinu, která funguje na 40%. Dostal medoxin na zánět močového měchýře. Současně ho bolí rameno, zřejmě dna a kašle. Rame no maže 2x denně vigantolem. Moc to ale nepomáhá. Současně má kašel, prodělal před pár dny nachlazení. Může vzít nárazové Ibalgin a ACC na kašel?
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.








