jak zhubnout

Jak zhubnout

Shoďte kila a zformujte svou postavu

Hubnutí není až taková věda. Poradíme vám jak nastartovat zdravý životní styl a udržet si postavu svých snů.

Základy pro zdravé hubnutí

Kalorický deficit

Přijímáte méně kalorií než spotřebujete, tělo začne zpracovávat tukové zásoby a shazovat váhu

Zdravý jídelníček

Superpotraviny, fitness doplňky stravy a rady pro tvorbu vyváženého jídelníčku

Pravidelný pohyb

Cvičení, běh? Pomůže nejen s hubnutím, ale i s formováním postavy

oddělovač

Kalorický deficit a redukční diety

Kalorického deficitu docílíte tím, že máte menší příjem kalorií, než je tělo schopno spotřebovat. A k čemu je to vlastně dobré? Tím, že přijímáte méně kalorií než spotřebujete, tělo začne zpracovávat tukové zásoby a shazovat váhu. Příjem kalorií je pro každého individuální a je možné ho správě určit výpočtem. Poté si podle koeficientu, který odpovídá vašemu celkovému zatížení, nastavíte příjem kalorií. Cílem je vyvážený příjem potravy, tak abyste měli energii na celý den. Zajímá vás toto téma? Více se dozvíte v článku Nejlepší redukční diety

spalovače tuků, prášky na hubnutí

Spalovače tuků, aneb prášky na hubnutí

Občas jen dieta nestačí, poté přicházejí na řadu doplňky stravy, které vám hubnutí usnadní. Spalovače tuků fungují na principu navýšení výdeje energie organismu. Nebo zlepšují využití energie z tuků a tím podporují jejich spalování. Můžete sáhnout i po přírodních doplňcích stravy, které obsahují aktivní látky pro podporu metabolismu. Ovlivňují chuť k jídlu a podporují vylučování vody.

oddělovač

Co obsahuje jídelníček na hubnutí

Ideální jídelníček pro hubnutí musí obsahovat dostatek vlákniny, tu získáte z celozrnných obilovin, luštěnin, ořechů, semínek a zeleniny. Snažte se jíst pestře a vyzkoušejte i nové recepty. Znáte třeba výhody superpotravin? Jsou to koncentrované zdroje cenných látek, které podporují zdraví, např. goji, chia semínka, borůvky, ale i kapusta. Dopřejte si zdravé tuky jako za studena lisované oleje, avokádo a vlašské ořechy. Jednou za čas, třeba za pár měsíců, zkuste detox, očistu těla od škodlivých látek ve formě co nejzdravějšího jídla a přísunu antioxidantů. Pokud vás čeká náročný trénink, sáhněte po výživě pro sportovce. Protejnové nápoje dodají tělu chybějící bílkoviny.

Fitness potraviny pro zdravé mlsání

To, že držíte dietu neznamená, že si nemůžete dopřát něco dobrého, když vás honí mlsná. Fitness potraviny obsahují vysoký podíl proteinu a současně málo kalorií. Ve fitness potravinách najdete široký výběr výborných tyčinek bez zbytečných cukrů a lákavé ořechové pomazánky.

fitness potraviny, jídelníček na hubnutí
oddělovač

Sportem ku zdraví a pevnější postavě

Díky pravidelnému pohybu shodíte nadbytečná kila a také celkově zlepšíte své zdraví. Trápí vás vysoký tlak? Už po měsíci cvičení můžete zpozorovat snížení krevního tlaku. A víte, že při sportování se tvoří hormon štěstí endorfin? Takže když se odhodláte s cvičením začít, bude pro vás jednodušší trénink dokončit. Bonus na závěr: pravidelné cvičení zlepšuje i duševní zdraví.

fitness pomůcky, sportovní potřeby

Fitness pomůcky a sportovní potřeby

Domácí posilovna nemusí zabrat celý pokoj. Ke kvalitnímu tréninku vám stačí i pár sportovních potřeb. Základem je podložka na cvičení. Na rychlostní typy tréninku se hodí odporové gumy a posilovací kolečka. Při rehabilitačním cviční využijete balanční podložky a gymnastické míče. Už i samotným sezením na míči stabilizujete páteř a tím, že neustále musíte vyrovnávat těžiště, nenásilně posilujete zádové svaly.

oddělovač

Běh a hubnutí – jak z běhání získat co nejvíc?

  • Efektivní trénink musí trvat alespoň 30–40 minut
    Aby tělo vůbec začalo spalovat tuky, je nutné sportovat alespoň půl hodiny. Pusťte si do sluchátek na běhání svůj oblíbený playlist a uvidíte, že vám čas rychle uteče. 
  • Hlídejte si tep
    Pokud chcete díky běhání hlavně zhubnout, potřebujete, aby tělo spalovalo tuky. K tomu dochází za středně vysoké tepové frekvence. Jednoduše řečeno, neběhejte na maximum! Při vysoké tepové frekvenci tělo sahá do sacharidových zásob. To není pro hubnutí vhodné a jen se rychle vyčerpáte. 
  • Zrychlení metabolismu díky pravidelné aktivitě
    V kombinaci se zdravým jídelníčkem můžete pozorovat první výsledky už po měsíci běhání. 
  • Rozložte zátěž a šetřete své klouby
    Střídejte běh i s dalšími sporty jako cyklistika, plavání, jóga a další protahovací cvičení.

Sluchátka na běhání

Sportovní a chytré hodinky

Sportovní hodinky jsou skvělý pomocník při běhání. Obzvlášť měření tepu využijete pro efektivní trénink. Pokud chcete zhubnout, je důležité vědět, v jakých tepových frekvencích se při běhu pohybujete. Kontrolujte své hodnoty v průběhu celého tréninku a pokud je třeba, zpomalte či zrychlete, abyste se po celou dobu běhu měli tep na 80%. Tak spalujete maximální množství tuku. Hodinky vám také po dobu tréninku počítají vzdálenost a měří rychlost.

sporttester, chytré hodinky