diety
Keto, paleo, raw, nízkosacharidová, nízkotuková, podle krevních skupin, sacharidové vlny, dash, krabičková, Dukanova, hrstková, Atkinsonova, zónová, life choice, dělená strava, bodová dieta a mohla bych pokračovat dál… Tolik druhů různých diet a všechny slibují, že jsou nejúčinější. Která ale je nejvhodnější pro vás a kdy je vůbec dobré začít hubnout?
kalorický deficit

KALORICKÝ DEFICIT

Pokud je vaším cílem shodil skutečně pár kilo a spálit tuk, musíte se dostat do kalorického deficitu, aby vaše tělo při výdeji sáhlo do vlastních „rezerv“, tedy využívalo energii z vašich uložených tuků.

Cvičte s Kačkou z Pilulky a zjistěte více o redukčních dietách
Cvičte s Kačkou z Pilulky a zjistěte více o redukčních dietách

PEČLIVĚ VYBÍREJTE ZDROJE ŽIVIN

Při redukční dietě je potřeba opravdu pečlivě vybírat. Vybírejte zejména takové potraviny, které mají méně energie a více vlákniny a dalších bioaktivních látek důležitých pro fungování metabolismu.

živiny
Spalovače tuků

Spalovače tuků

Při redukční dietě je potřeba opravdu pečlivě vybírat. Vybírejte zejména takové potraviny, které mají méně energie a více vlákniny a dalších bioaktivních látek důležitých pro fungování metabolismu.

JAKÉ REDUKČNÍ DIETY SKUTEČNĚ FUNGUJÍ?

Redukční diety popisují různé speciální účinky na zvýšené spalování tuků, jako ketóza, sacharidové vlny, zvýšení bazálního metabolismu, zrychlení metabolismu půsty a přerušovanou stravou nebo efektivnější spalování díky různým spalovačům. Vypadá to, že každá redukční dieta funguje na základě mnoha různých mechanismů, jakými spalují tuk a přispívají k poklesu hmotnosti. Ve skutečnosti mají ale tyto diety mnoho společného. Přesvědčte se o tom.
Nízkosacharidová dieta

Nízkosacharidová dieta

Dieta založená na sníženém příjmu sacharidů.

Keto dieta

Keto dieta

Téměř úplná absence sacharidů a střední příjem bílkovin.

Přerušovaný půst

Přerušovaný půst

Příjem potravin jen v časově omezeném úseku.

Dukanova dieta

Dukanova dieta

Bílkovinová jídla a větší množství vody a tekutin.

Redukční diety fungují všechny na stejném principu, a to na tvorbě kalorického deficitu, přičemž se mezi sebou jednotlivé diety liší pouze v tom, jakým způsobem je kalorického deficitu dosaženo.
Nízkosacharidová dieta

Nízkosacharidová dieta

Začátky s nízkosacharidovou dietou můžou být opravdu náročné, ale vůbec to není o hladovění. Právě naopak. Součástí nízkosacharidové diety jsou tuky, o kterých si často myslíme, že nemůžou být součástí diet. Naopak je potřeba přehodnotit význam sacharidů, kterých máme ve stravě zbytečně mnoho.

nízkosacharid
Keto

Ketonová (proteinová) dieta

Ketonová dieta je především ze začátku velice náročná. Je založena na principu zvýšeném příjmu bílkovin a tuků a skutečně velmi výrazném omezení sacharidů. Při snížení množství sacharidů nastane zhruba po 2–3 dnech vytoužený stav zvaný Ketóza. Znamená to, že tělo vyčerpá zásoby glykogenu v játrech, z něhož získává energii pro činnost svalů, mozku, srdce a dalších vnitřních orgánů. Tělu pak nezbude nic jiného než vyrábět energii rozkladem tukových buněk.

ketoza

KetoDiet

Ryze česká značka KetoDiet, která vznikla v roce 2011 z náhlého popudu a velké osobní touhy zhubnout, se za několik let své existence stala oblíbeným a vyhledávaným pomocníkem na cestě ke zdravějšímu a štíhlejšímu tělu.

Ketodiet
přerušovaný půst

Přerušovaný půst

Přerušované hladovění, které v angličtině najdete pod pojmem intermittent fasting, má mnoho způsobů provedení, ale pořád zahrnují to samé: část dne jíst a další část dne hladovět. Přirozeně ho drží každý z nás, pokud se tedy nebudíte v noci tak silným hladem, že vás přiměje vstát z postele a vyplenit ledničku. Jen si možná dáváte poslední jídlo v osm a snídáte už po šesté. Při přerušovaném půstu se ovšem drží delší časová prodleva bez jídla: od nejpopulárnějších 12 až po 36 hodin.

půst
dukanova

Dukanova dieta

Dukanova dieta spočívá v příjmu produktů s vysokým množstvím bílkovin a s omezeným přísunem sacharidů. v Dukanově dietě je důležité přísně dodržovat tyto makro živiny.

dukanovaa