
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
není v dotazu specifikováno, o jaké léčivo se jedná.
Pokud by se jednalo o Ozempic (usuzuji dle dávkování, ale píšu obecně, protože není jisté že je dotaz takto položen), tak po vyšší první dávce se mohou objevit nežádoucí účinky a to hlavně nevolnost, zvracení, průjem, bolest břicha, nechutenství, slabost nebo dehydratace.
Zejm. pokud by některé příznaky trvaly, tak je třeba obratem řešit s lékařem (opakované zvracení, nejde udržet tekutiny, silná bolest břicha a další).
Další dávku ideálně až po domluvě s lékařem.
Až bude ustáleno dávkování, tak je vhodné léčbu doplnit i o vlákninu a správná režimová opatření (pohyb, strava).
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.



