už asi 3 roky používam prípravok Regaine (5%) na rednúce a vypadávajúce vlasy. Chcel by som sa spýtať, či môže mať takéto dlhodobé užívanie vplyv na mužské spermie (kvôli nejakým chemickým látkam alebo mikroplastom/ nanoplastom) do takej miery, že by to ovplyvnilo ich schopnosť oplodnenia alebo by ich to mohlo tak ovplyvniť, že by to po prípadnom oplodnení spôsobilo potrat?
Prípadne ak by som vysadil toto používanie trebárs na 1 rok a po roku by sme sa začali snažiť o dieťa mohol by byť obsah látok z tohoto prípravku z tela úplne preč a nemal by vplyv na spermie?
Ďakujem

PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
Dostupné studie ukazují, že u mužů používajících topický minoxidil (Regaine) nebyl prokázán negativní vliv na kvalitu spermií ani plodnost. Vstřebávání minoxidilu z pokožky je malé, v těle se neukládá a jeho poločas je krátký. Existují sice laboratorní studie na zvířatech, kde vysoké dávky nebo specifické podmínky vedly k ovlivnění reprodukčních funkcí, ale tyto výsledky nejsou považovány za přenositelné na běžné používání u lidí.
Není tedy důvod se obávat, že by Regaine způsobil zhoršení spermiogramu.
S pozdravem
Pavel Horký
Podobné dotazy
padání vlasů po chemoterapii
Vitamíny a minerályVlasy a nehtyZdraví a prevenceDobrý den, v průběhu a po absolvování chemoterapie mě začali padat vlasy. Chtěla bych vás požádat o radu, jaké vitamíny nebo co si koupit, abych zbývající vlasy posílila a obnovila růst nových vlasů. Děkuji.
zobrazit odpověďVypadávání vlasů
AntikoncepceDoplňky stravyVlasy a nehtyZdraví a prevenceŽenské zdravíDobrý den,užívám léky bisoprolol 5mg,stadamet 850mg,od ledna po operaci mám léky trund 500mg,rivotril 0,5mg.Měla jsem i controloc 40mg ten jsem už vysadila,po domluvě s lékařem.Po operaci jsem užívala fortecortin 4mg užívala jsem měsíc.Měla jsem antikoncepci drovelis,tu jsem vysadila po operaci v lednu po domluvě s lékařkou.Dodnes se nedostavila menstruace.Před 14dny mi začaly hodně vypadávat vlasy.V lékárně mi řekli,že by to moho být tím,že jsem vysadila HA,volala jsem gynekoložce,ta mi to vyvrátila,že HA určitě ne.Čím by to mohlo být.Děkuji
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.


