docházelo k navýšení váhy.???

PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
je to možné. Nepatří to mezi nejčastější nežádoucí účinky (jako např. u Mirtazapinu, kde velká většina pacientů přibere na váze). Nicméně u antidepresiv obecně dochází někdy k mírnému nebo většímu nárůstu váhy.
Někdy ale nejde jen o přímý účinek léku. Váha může stoupat i nepřímo kvůli lepšímu spánku, větší chuti k jídlu nebo menší aktivitě při únavě a ospalosti. Pokud je nárůst hmotnosti výrazný nebo rychlý, je vhodné to probrat s lékařem, aby se zhodnotilo, zda za tím může být právě lék, dávka nebo i jiná příčina.
V každém případě se vyplatí dodržovat zdravý životní styl, dbát na dostatek pohybu a zařazovat do jídelníčku dostatek vlákniny.
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Dotaz
Duševní zdravíHubnutíLékyDobrý den,slyšela sem ze jsou léky (antidepresiva)které redukují váhu a chtěla bych jestli by jste mi poradili jejich název. Musím brát dlouhodobě a váha mi leze nahoru i když skoro nejím.Bohužel moje paní doktorka mi pořád píše ty ke kterým jsou hned komentáře že lidé pribírají. Mohu tedy poprosit přímo název ať si mohu říct o recept.Děkuji
zobrazit odpověďOzempic
DiabetesDoplňky stravyDuševní zdravíHubnutíNemoci a příznakyPéče o těloZdraví a prevenceDobrý den.Je mně 67 let,Jsem rok po operaci žlučníku-po operaci jsem hrozně přibrala,přestože jsem musela vynechat spoustu jídel.Užívám léky na reflux,Kinito,Letrox 100.Je pro mě vhodný lék Ozempic. Děkuji za odpověď.
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.



