Křupání / přeskakování v kloubech - co to může být?
Klouby
Mgr. Martina Macfeldová
Dobrý den,
přeskakování v kloubech, známé také jako subluxace nebo klikání kloubů, je často spojováno s pohyby, které vedou k momentálnímu oddělení kloubních povrchů a následnému návratu do původní polohy.
Pokud jsou svaly okolo kloubů oslabeny, může dojít k jejich nedostatečné stabilizaci, což může způsobit přeskakování kloubů. Poranění v kloubu, jako je výron, natržené vazy nebo jiné zranění, může vést k nestabilitě kloubu. Někteří lidé mají anatomické rysy, jako jsou například volné vazy, které mohou přispět k přeskakování kloubů.
Křupání může také vznikat v důsledku tření kloubních povrchů proti sobě. To může být způsobeno opotřebením kloubní chrupavky, která může být důsledkem stárnutí nebo nadměrného zatížení kloubu.
V praxi existují tzv. látky ze skupiny SYSADOA (SYmptomatic Slow Acting Drugs Of osteoArthrosis), které se používají na léčbu i prevenci osteoartrózy. Patří mezi ně chondroitin sulfát, glukosamin sulfát, diacerein, nezmýdlitelná část avokáda a sójových bobů a kyselina hyaluronová, ale ta pouze při intraartikulárním podání ( injekce přímo do kloubu). O vhodnosti kloubní výživy právě pro vás se poraďte s lékařem.
Nicméně, pokud je váš zdravotní stav spojen s bolestí, otoky nebo omezenou pohyblivostí, je vhodné se poradit s lékařem, fyzioterapeutem, aby byla zjištěna příčina a zváženy další kroky.
S přáním pěkného dne Martina Macfeldová
Podobné dotazy
Xarelto a kloubní výživa
KloubyDobrý den, na bolest kloubů mi ortoped doporučil Inovo5 , které jsem užívala a bolesti ustoupily. Nyní bych potřebovala kůru zopakovat,ale byla mi zjištěna fibrilace sini a asi rok užívám xarelto 20mg. Dočetla jsem se ale,že Inovo5 není vhodné při užívání léků na ředění krve. Nemohu ho tedy brát? Případně jaký doplněk na bolest kloubu mohu uzivat? Děkuji a zdravím.
zobrazit odpověďTEP kolene
BolestKloubyLékyDobrý den, jsem po TEP kolene ,která byla v 12/2023,koleno skoro nebolí, určitě je to lepší, ale po delším sezení, ať v práci nebo cestou do práce, z práce mi dělá problémy se rozejít, mám ho ztuhlé. Po operaci jsem byla na intenzivní 14 denní rehabilitaci-akutní a navazující následné. Byla jsem i v lázních, kde se mi povedlo koleno rozhýbat na 95° ,což je málo. Do schodů to jde, ale ze schodů se bojím chodit a tak chodím většinou po jednom ,když jsou schody vyšší. Nyní se stále snažím alespoň večer masírovat, ale bez nějakého efektu. Rehabilitace jsem měla i po lázních ještě půl roku. Na kole to neprotočím úplně , jen když mám propnutou špičku a sedlo hodně nahoře, tzn. že na normálním kole bych to nezvládla.
Děkuji za radu.
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.



