před 5 týdny jsem hrál fotbalový zápas, pořádně jsem se zahřál a protáhl a bylo vše v pořádku. Pak ale v pozdější fázi zápasu jsem udělal špatný došlap a projela mi ostrá bolest v předním stehenním svalu. První dny jsem ledoval a dodržoval maximální odpočinek. Potom jsem přešel na teplé obklady a používal různé masti ( voltaren, traumaplant..) otok ani modřinu jsem na stehnu neměl za celou dobu. A teď je to k čemu se chci dostat. Je to 5 týden a já stále nemůžu sportovat na 100%, při lehkém běhu necítím žádnou bolest ani na dotyk ale jakmile začnu dělat prudší pohyby tak cítím ve svalu jakési pnutí, proste něco že sval ještě neni plně uzdravený. Opravdu už nevím co s tím, jestli už můžu aspoň ten lehký běh a lehce to protahovat ať ten sval nějak neztuhne nebo nesportovat vůbec.. Je to 5 tyden a stále nemůžu do 100% zátěže. Prosim, dejte mi vědět co nejdříve ať můžu vědět jak postupovat dál a dál. Děkuji mockrát

PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
dle popisu to vypadá na částečné natržení předního stehna. Po pěti týdnech je běžné, že rychlé pohyby ještě nejsou optimální a ozývá se bolest. Běh (lehký) bez bolesti můžete, stejně tak jemné protažení po zahřátí. Důležité je dělat momentálně pohyb a sport takový, aby se nevyskytovala bolest. Sprinty, změny směru a zatím nezkoušejte. Rovněž mírné posílení kvadricepsu (čtyřhlavý stehenní sval, je velký sval na přední straně stehna.) bez bolesti 3 až 4krát týdně.
Velmi by vám v tomto pomohla fyzioterapie, kde Vám cviky ukážou přesně, aby bylo zotavení co nejrychlejší.
Lokálně lze použít chladivě hojivou mast nebo gel (Alpa masážní emulze chladivá s mentolem 210 ml). Pro podporu hojení svalu je vhodný magnesium komplex na noc a kolagen s vitaminem C. Pokud se to do dvou až tří týdnů nelepší, vyžádejte si od lékaře fyzioterapii.
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Co je možné používat pro zmírnění příznaků menopauzy při užívání Bisoprololu
Doplňky stravyZdraví a prevenceDobrý den,
užívám asi 3 roky Bisoprol 5 mg. Tu samou dobu jsem již v přechodu a celou dobu jsem užívala přírodní preparáty. Zkoušela jsem jich více, protože vždy po cca 3 měsících přestaly účinkovat. Naposledy jsem užívala Bellasin. Nějakou dobu se potýkám s otoky jedné nohy - levé ( kdy otok je od stehna a pak jde přes koleno - cevní ani ortopedické vyšetření nic neprokázalo), pak mi kamarádka, která je zdravotní sestra řekla, že by mi teoreticky potíže mohly dělat i špatně zkombinovalé preparáty byť i přírodní s léky na tlak. Prosím, co byste mi tedy doporučili jako pomoc pro návaly, nespavost atd. při zmíněném léčbě vysokého krevního tlaku. Po této informaci jsem Bellasin přestala užívat, ale opět trpím hroznými návaly horka atd. Dosud mě na nic neupozornila ani lékařka, přesto, že s ní dlouhodobě řeším a ani nikdy nic nezmínili v lékárně. Děkuji moc za radu.
Užívání Ozenpicu
Doplňky stravyVýživaZdraví a prevenceDobrý den,potřebuji vědět,jak je možné, že při užívání Ozenpicu přibírám na váze.Mám cukrovku 2.typu.Na lékařský předpis užívám ozempic.První měsíc 0,5. Teď už 2.měsíc 1.A za tu dobu jsem přibrala 3 kg.Co dělám špatně,nezdá se mi , že bych měla menší chuť k jídlu.Ani že bych byla dříve nasycená.Možná potřebuji už silnější dávku,tu 2.Kontrolu mám až koncem září.Na začátku užívání jsem neměla žádné nevolnosti apod.Děkuji za odpověď.
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.



