je mi 23 let a zhruba týden zpátky mi začali obtíže s trávením. Vždy pokud sním nějaké těžké (mastné a tučné) a nebo sladké jídlo, začne mi rychleji tlouct srdce, mám takové unavené oči a je mi těžko od žaludku, což se dále projevuje říháním společně se stoupáním žaludečních šťáv do krku. Dočetl jsem se, že by mohlo jít o reflux jícnu a tak jsem si pořídil Omeprazol, ten nyní beru pátým dnem, ale příznaky nijak zvlášť neustupují (kromě teda kyselosti, kterou Opremazol srazil). Začalo se mi dělat i sucho v puse, takže se snažím častěji pít - u toho jsem se dočetl že by to mohl být vedlejší účinek Opremazolu, tak snad.
Předem děkuji za všechny tipy a rady, je mi jasné, že přesný odhad mi udělá obvodový lékař, ale i tak. Hezký zbytek dne.

PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
V okolí jícnu a žaludku vede tzv. bloudivý nerv (nervus vagus). U citlivých jedinců může při podráždění tohoto nervu (např. při požití velikého množství jídla, při nadýmání, ale i po relativně normálním množství jídla) dojít k podobným potížím.
Zda je toto skutečně jádro problému by měl zhodnotit ještě lékař.
Pomoc by mohlo udržování vyvážené stravy a konzumace menších porcí a častěji.
Rovněž by stálo za vyzkoušení užívání vlákniny, která má schopnost na sebe přebytečné tuky navázat a nedovolí jejich vstřebání, při správném užití pomáhá i s nadýmáním a dalšími problémy (Dr Popov rozpustná vláknina, Dr Popov vláknina kapsle, Indická rozpustná vláknina). Užívání vlákniny a další postup rovněž zkonzultujte s lékařem,
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Bolest na hrudi, říhání, plynatost
LékyNadýmáníNemoci a příznakyZažíváníZdraví a prevenceDobrý den, asi 3 mesice mě náhodně trápí bolest na hrudi, po běžném leku na nadýmání se prida rihaní, bolí mě to uvnitř v trubici na úrovni hrudniku. Může to být od žlučníku? Děkuji.
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.


