Dřívejsí příchod menstruace při antibiotikách
AntibiotikaImunitaInfekceIntimní problémyNemoci a příznakyŽenské zdraví
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
špinění a předčasné krvácení bude s největší pravděpodobností způsobeno nemocí, kterou proděláváte, anebo nepřímo působením antibiotik na účinnost perorální antikoncepce.
Antibiotika obvykle přímo neovlivňují menstruační cyklus, ale mohou nepřímo snížit účinnost hormonální antikoncepce (pokud ji užíváte), což by mohlo vést k nepravidelnému krvácení.
Ale i samotná nemoc může tělo oslabit a narušit hormonální rovnováhu, což by mohlo vysvětlovat předčasné krvácení. Pokud jde o jednorázový posun, není nutné se znepokojovat.
Lékaře kontaktujte ve chvíli, kdy dojde ke zhoršení krvácení a připomínalo by silnou menstruaci. Jestliže se objeví bolesti, neobvyklý výtok nebo jiné neobvyklé příznaky a kdyby se situace opakovala i v dalším cyklu.
Doporučuji odpočívat a nasadit probiotika Enterol nebo Biopron forte po dobu 14 dní, aby došlo k vyrovnání mikroflóry a posílení imunitního systému.
S pozdravem Pavel Horký.
Doporučené produkty
Podobné dotazy
Něco s pochvou
AntibiotikaImunitaInfekceIntimní hygienaIntimní problémyLékyNemoci a příznakyZdraví a prevenceŽenské zdravíDobrý den jak už jsem se zmínila hodně let jsem měla gynekologa . Nevěděl si už rady pak jsem si ho musela změnit k vůli pojišťovně . Pak další ta doktorka mě nechala tak že mi nic není a další úplná katastrofa . Takže čekám na novýho lékaře za 3 měsíce okamžitě měnim bolest při curani pálí a už Nesvedi ale to jsem musela použít plno přípravku z lékárny už se snažím jen přírodní věci používat a ptám se okolo jakýho gynekologa urologa a praktika si mám vybrat aby už byl můj problém vyřešeny omezuje mě to v životě . Hlavně to nevědět . Ten pocit že se neví co to je . Chápu jak jste psali je to na dlouhou trať ale zase tak dlouho od minulého roku od ledna to už je docela dost chytla jsem něco při sexu s kamarádem a už se mě to nepustilo pak na chvíli jo ale už to xxxxxx měsíců přetrvává bohužel je mi hrozně . Tohle je hodně citlivý a je mi opravdu hrozně že mi nepomáhají doktoři děkuji za pochopení . 😔😔😔koupila jsem si něco co je napsaný když doktoři neví výtok bez spoustece takže tak . Snad budu brzo v pořádku .
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.









