
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
únava může mít různé příčiny. Může to být i nežádoucí účinek léků nebo jejich kombinace. Připadá to v úvahu u léku Oprymea, Concor, Ebrantil i Seroxat.
I některé doplňky stravy se na tomto mohou podílet, tedy pokud je možné (a není nutně doporučeno lékařem), tak doplněk GABA je možné dočasně vysadit - může totiž ospalost ještě zvyšovat.
Dále je vhodné sledovat častěji tlak a pulz, kdy je únava nejhorší. Naměřené hodnoty pak ideálně vzít na kontrolu lékařem. Lékař by měl rovněž (a hlavně pokud léky nepíše pouze jeden lékař) vzít v potaz anamnézu, současný zdravotní stav a některé potenciální interakce léků a léčbu případně upravit, tedy vhodné obrátit se na něj.
S pozdravem
Pavel Horký
Podobné dotazy
Chronický zánět
BolestLékové interakceLékyDobrý den. Přesčasem mi ruplo v koleni a jsem po operaci. Pak se přidalo rameno, dostala jsem injekci a teď zase bolest achilovky. K tomu aby nebylo málo mně postihla náhlá ztráta sluchu. Byla mi odebrána krev, kde je mírně zvýšené CRP ale víc leukocyty v moči. V nemocnici mi řekli, že zánět už mám 2roky. K tomu ještě navíc se hrozně potím. Jakby na mně někdo líl vodu. Při námaze a někdy jen tak spontánně. Prosím o radu jak postupovat dál a všeho se zbavit :) Děkuji
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.









