Moc vám děkuji za pomoc.

PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
stručná odpověď je - rozhodně ano.
Tyto pocity zažívá velké množství lidí, nepříliš se o nich mluví (běžněji je probírán samotný strach z létání, což je odlišný typ strachu).
Je třeba ale říci, že se jedná pouze o silný a velmi nepříjemný pocit - o neškodnou reakci těla (i když to tak dotyčný vůbec necítí). Nesnižuji intenzitu prožívání tohoto pocitu, pocit může být až děsivý. Nicméně se pořád jedná pouze o pocit, ne o nic vážného. A jak docílit toho aby pocit nepřicházel nebo nebyl tak intenzivní - lze toho docílit dvěma způsoby. Ten jednodušší je užití Neurolu (je třeba ho užít alespoň půl hodiny před letem, lépe možná hodinu).
Tou druhou variantou je postupné vystavování se situaci, která působí nepohodu. V případě letadla to lze těžko provádět opakovaně, nicméně nejde zde primárně o objekt nebo místo, ale o klaustrofobické pocity, které jsou tímto místem vyvolány.
Tedy pokud ve vás podobné pocity vyvolává i jízda výtahem, lze se částečně otužovat vůči pocitům právě jízdou výtahem. Ideálně toto provádět pod odborným vedením terapeuta, který se orientuje v kongitivně behaviorální a expoziční terapii, případně se pokusit si vyhledat svépomoc tohoto typu na internetu.
Jiné přípravky na potlačení úzkosti, sice s nižší účinností, ale i s lepší snášenlivostí mohou být např. Lavekan, Persen Forte nebo Novo-Passit.
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Probiotika, Neurol, Citalopram
Duševní zdravíLékyProbiotikaZažíváníZdraví a prevenceUžívám až po snídani Neurol a Citalopram. Kvůli horšímu trávení jsem si koupila Probiotikus, který bych mohla užívat již se snídaní. Je potřeba časový odstup užitím probiotik od Neurolu a Citalopram?
zobrazit odpověďbolesti v hlavě
Duševní zdravíLékyMagnesiumZdraví a prevenceDobrý den, již 4 měsíce mě bolí hlava. Nemohu přijít na to proč mě neustále praská v hlavě - je to jako byste prasakali bublinkovou folii, současně s tím proudí od kořene páteře silná energie a vystřeluje do hlavy a já ztrácím koncentraci, špatně vidím, nemohu psát na PC a nemohu se srozumitelně vyjadřovat, takže mě opanuje strach a dostanu panickou ataku. Praskání v hlavě ustane, vidění se srovná, psát na PC mohu když si vezmu Zolpidem. Ráda bych přešla na jiný medikament, který bude mít podobné účinky, ale nebude tak hodně návykový. Zolpidem jsem původně brala na spaní, ale postupně jsem zjistila, že mě pomáhá od výše uvedených bolestí, takže v současné době musím brát 5-6 tablet denně, proto bych ho chtěla postupně nahradit, ale všechny nenávykové medikamenty co jsem zkusila mě jen stáhnou a energie proudí a v hlavě to praská dál. Prosím, pokud existuje něco čím bych mohla utlumit bolesti místo Zolpidemu, budu ráda za doporučení.
Všechny vyšetření, které jsem podstoupila vč. MRI hlavy je v pořádku.
Děkuji Eva
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.










