Krvácení mimo cyklus po vysazení HA
AntikoncepceIntimní problémyMenstruaceTěhotenstvíZdraví a prevenceDěkuji za odpověď

PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
po vysazení hormonální antikoncepce je běžné, že tělo potřebuje čas k obnovení přirozeného hormonálního cyklu. Špinění nebo lehké krvácení mezi cykly může být známkou hormonální nerovnováhy. Obecně se doporučuje navštívit lékaře, pokud menstruační cyklus nesrovná do 3-4 měsíců od vysazení antikoncepce.
Nicméně pokud plánujete těhotenství, doporučuji konzultaci s gynekologem. Lékař provede potřebná vyšetření, případně doporučí hormonální léčbu pro srovnání cyklu a vyloučí jiné možné příčiny nepravidelnosti krvácení.
Protože plánujete otěhotnět, je dobré tyto věci řešit včas, aby tělo bylo na těhotenství co nejlépe připravené. Pokud se krvácení bude opakovat i v dalších cyklech, návštěva gynekologa je určitě na místě.
Můžete vyzkoušet bylinné čaje či doplňky stravy, které mohou pomoci ke srovnání menstruačního cyklu a hormonální rovnováze. Doporučuje se pít čaj z kontryhele nebo ženský čaj složený z více bylin. Další přípravky jsou například Mastodynon kapky nebo pupalka dvouletá v kapslích.
S pozdravem Pavel Horký.
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.









