
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
červené pupínky na penisu nemusí znamenat hned Herpes. Některé pupínky jsou neškodné a jiné značí vážné sexuálně přenosné nemoci nebo i jiné onemocnění. Není uvedeno na jaké části penisu se vás problém vyskytuje.
Možné příčiny vzniku mohou být spojeny s výskytem alergenu v mýdlu, kondomu či lubrikantu. Další možností je ucpaná mazová žláza, která může časem prasknout. Dle svědivých příznaků se může jednat o kvasinkovou infekci, která ve většině případů lze přeléčit antimykotickou masti typu Cotylena.
Nejzávažnější možností jsou sexuálně přenosné nemoci, které vyžadují lékařskou pomoc. Patří sem genitální Herpes, který způsobuje bolestivé puchýře až vředy.
Perlové pupínky s důlkem uprostřed se nazývají moluska a jsou též virového původu.
Důležité je zvýšit hygienu intimních partií (některé přípravky lze nalézt v kategorii Intimní přípravky a hygiena pro muže, pohlavní styk vždy za použití ochranu (viz Prezervativy) a pokud nedojde alespoň k částečnému zlepšení do týdne, pak byste měl navštívit lékaře, aby se zjistil původ příznaků a zvolila se adekvátní léčba.
S pozdravem,
Pavel Horký
Podobné dotazy
Asentra a hormonální substituce
Lékové interakceLékyNemoci a příznakyZdraví a prevenceŽenské zdravíDobrý den, z důvodu hormonální nerovnováhy a kvůli problémům při menopauze mi gynekolog předepsal gel Oestrogel. Mám ale depresivní stavy a úzkosti, praktická lékařka doporučuje Asentru. Mohu tyto dva léky kombinovat?
Dekuji
Zlynda
AntikoncepceLékyMenstruaceNemoci a příznakyZdraví a prevenceŽenské zdravíDobrý den.
Doktorka mi předepsala Zlyndu kvůli endometrioze, velkým bolestem, silným krvácením.mám ji brát bez přestávky (kontinuálně),aby se mi zastavila menstruace do přechodu.v lékárně mi lékárník rekl, že posledních 7 tabletek je placebo.takže mám bràt jen těch 21 pilulek a hned začít další platíčko.ale v přívalovém letáku je psáno, že placebo jsou jen poslední 4 tabletky.tak já teď nevím,jak to mám brát.jestli 21 tabletek a hned jiné platicko,nebo 24 tabletek a pak hned další platicko.
Děkuji za odpověď.
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.









