
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
přibývání na váze se nemusí projevit ani po Mirtazapinu a Olanzapinu. Je to sice známý nežádoucí účinek, nicméně působení těchto léčiv je individuální. Důležité je zaléčit onemocnění.
Váhu je následně možné kontrolovat dietou nebo doplňky stravy (např. Psyllium probio, Dr. Popov Slim nebo Bellasin).
Nicméně antidepresiva bez výrazného vlivu na váhu jsou např. Escitalopram, Sertralin, Venlafaxin.
U Olanzapinu nebude přírůstek na váze v porovnání s jinými antipsychotiky tak výrazný.
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Dotaz
Duševní zdravíHubnutíLékyDobrý den,slyšela sem ze jsou léky (antidepresiva)které redukují váhu a chtěla bych jestli by jste mi poradili jejich název. Musím brát dlouhodobě a váha mi leze nahoru i když skoro nejím.Bohužel moje paní doktorka mi pořád píše ty ke kterým jsou hned komentáře že lidé pribírají. Mohu tedy poprosit přímo název ať si mohu říct o recept.Děkuji
zobrazit odpověďHubnutí
Doplňky stravyDuševní zdravíHubnutíLékyDobrý den,prosím o radu.Byl mi předepsán lék Trittico na spaní 150mg,ale mám problémy se zácpu a hlavně přibírám na váze/ale potřeboval bych zhubnout/i laicky řečeno po" vodě",tak aby se mi to ještě nezhoršilo!!!Děkuji za info a radu.
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.










