
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
obecně velmi pomáhá pohyb - svižná chůze půl hodiny denně. Dále je možné zkusit cvik střídavě prohýbat a vyhrbovat záda při poloze "na čtyřech".
Kromě cvičení je důležitý dostatečný příjem tekutin a vlákniny. Rovněž pomůže i vytvořit si návyk chodit na toaletu každý den ve stejnou dobu, ideálně po snídani.
Pokud nebudou opatření účinná a zácpa bude přetrvávat, pak bude třeba konzultace s lékařem.
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Co je možné používat pro zmírnění příznaků menopauzy při užívání Bisoprololu
Doplňky stravyZdraví a prevenceDobrý den,
užívám asi 3 roky Bisoprol 5 mg. Tu samou dobu jsem již v přechodu a celou dobu jsem užívala přírodní preparáty. Zkoušela jsem jich více, protože vždy po cca 3 měsících přestaly účinkovat. Naposledy jsem užívala Bellasin. Nějakou dobu se potýkám s otoky jedné nohy - levé ( kdy otok je od stehna a pak jde přes koleno - cevní ani ortopedické vyšetření nic neprokázalo), pak mi kamarádka, která je zdravotní sestra řekla, že by mi teoreticky potíže mohly dělat i špatně zkombinovalé preparáty byť i přírodní s léky na tlak. Prosím, co byste mi tedy doporučili jako pomoc pro návaly, nespavost atd. při zmíněném léčbě vysokého krevního tlaku. Po této informaci jsem Bellasin přestala užívat, ale opět trpím hroznými návaly horka atd. Dosud mě na nic neupozornila ani lékařka, přesto, že s ní dlouhodobě řeším a ani nikdy nic nezmínili v lékárně. Děkuji moc za radu.
Užívání Ozenpicu
Doplňky stravyVýživaZdraví a prevenceDobrý den,potřebuji vědět,jak je možné, že při užívání Ozenpicu přibírám na váze.Mám cukrovku 2.typu.Na lékařský předpis užívám ozempic.První měsíc 0,5. Teď už 2.měsíc 1.A za tu dobu jsem přibrala 3 kg.Co dělám špatně,nezdá se mi , že bych měla menší chuť k jídlu.Ani že bych byla dříve nasycená.Možná potřebuji už silnější dávku,tu 2.Kontrolu mám až koncem září.Na začátku užívání jsem neměla žádné nevolnosti apod.Děkuji za odpověď.
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.



