
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
tímto projevem se manifestuje velké množství onemocnění. Lze zmínit několik z nich. Mohou být příznakem kvasinkové, virové nebo bakteriální infekce. Většinou se společně s nimi objevují i další symptomy (zarudnutí, svědění, vyrážka, bolest, či bílé povlaky). Z jiných možností se takto projevuje:
Genitální ekzém
Genitální opar (herpes)
Psoriáza na penisu
Balanitida (balanopostitida)
Jiná infekční onemocnění (např. Syfilis)
Kožní mykóza (houbová infekce)
Další onemocnění
Možností je velká řada a obecně tento příznak není vhodné podceňovat a měl by ho zkontrolovat lékař.
Důležité je sledovat i ostatní příznaky jako např. otoky, zvýšenu teplotu, zduření lymfatických uzlin, bolest a projevy podobné nachlazení.
Možností léčby takových puchýřků je několik, ale všechny se odvíjejí o vyvolávající příčiny.
Pokud je vyvolávající příčina mykotického původu, pak se léčí např. použitím krému Imazol.
Ostatní vyvolávající příčiny a jejich řešení patří do rukou lékaře.
S pozdravem,
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Asentra a hormonální substituce
Lékové interakceLékyNemoci a příznakyZdraví a prevenceŽenské zdravíDobrý den, z důvodu hormonální nerovnováhy a kvůli problémům při menopauze mi gynekolog předepsal gel Oestrogel. Mám ale depresivní stavy a úzkosti, praktická lékařka doporučuje Asentru. Mohu tyto dva léky kombinovat?
Dekuji
Zlynda
AntikoncepceLékyMenstruaceNemoci a příznakyZdraví a prevenceŽenské zdravíDobrý den.
Doktorka mi předepsala Zlyndu kvůli endometrioze, velkým bolestem, silným krvácením.mám ji brát bez přestávky (kontinuálně),aby se mi zastavila menstruace do přechodu.v lékárně mi lékárník rekl, že posledních 7 tabletek je placebo.takže mám bràt jen těch 21 pilulek a hned začít další platíčko.ale v přívalovém letáku je psáno, že placebo jsou jen poslední 4 tabletky.tak já teď nevím,jak to mám brát.jestli 21 tabletek a hned jiné platicko,nebo 24 tabletek a pak hned další platicko.
Děkuji za odpověď.
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.










