Chtěla bych se zeptat asi cca měsíc tomu bude co jsem brala antibiotika na močový měchýř .. brala sem i probiotika dlouho nic závažného až teď kdy sem začala brát doplněk stravy na PMS .. mě začalo svědit a druhý den i pálit v intimních partií .. je možný že po těch antibiotikách či po tom doplňků na PMS ( premenstruační syndrom ) se mi mohla spustit kvasinková infekce ? Když sem dělala kontrolu tak výtok nic moc ale objevili se hrudky ..
Mám doma canesten i jenamazol i macmiror.... Děkuji za odpověď

PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
spíše bych podezříval zpožděný efekt antibiotik. Mají schopnost narušit i zdravou mikroflóru a snadněji se pak projeví gynekologické infekce, včetně mykóz.
V průběhu užívání antibiotik nebo alespoň po doužívání by mělo následovat užívání probiotik. Většinou postačí obyčejná střevní probiotika, např. Enterol, pokud se objevují vaginální obtíže, pak existují i probiotika speciálně vyvinutá pro tento případ.
Je možné je podávat perorálně, např. Gynimun Trio, případně existují i přímo probiotika na zavádění, např. Gynocaps.
Ideálně tedy přeléčit infekci + obnovit správné prostředí.
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.











