Výtok z bradavky po menstruaci a po pohlavím styku
BylinkyNemoci a příznakyZdraví a prevenceŽenské zdravíPrvní den po zmáčknutí prsa po menstruaci a po pohlavním styku pozoruju výtok z jedné bradavky výtok je bílý čirý co to může znamenat? Mám to řešit s doktorem až po 2-3 dnech kdyby výtok stále trval?
Děkuji za odpověď

PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
objevování se čirého výtoku z bradavky je naprosto normální. Některé ženy se s ním setkávají celý život. Může jít o malou kapičku, ale i o více tekutiny. Ani zakalený ani nazelenalý výtok nemusí nic znamenat.
Příčin je hned několik. Nejčastěji se jedná o kalný mléčný výtok, kdy se tvoří a vylučuje mléko bez souvislosti s těhotenstvím a kojením. Tento stav zvaný galaktorea je většinou vyvolán léky a to například antikoncepcí nebo antidepresivy. Čirá tekutina je vylučována z prsou při hormonálních změnách. Před menstruací po zmáčknutí bradavky může dojít k výronu této tekutiny. Anebo ve spojitosti se sexuálním vzrušením a při orgasmu. Výtok by měl být patrný z obou bradavek.
Pokud by výtok byl zbarven červeně, nejspíše s ním odchází příměs krve a to by měl být varovný signál, vedoucí pacienta k lékaři. Žluto zelený výtok nemusí znamenat nic, anebo také bakteriální infekci mléčné žlázy.
Pokud se k výtoku přidá bolestivost, zvýšená teplota, zmíněná příměs krve pacient by neměl váhat s návštěvou lékaře.
Výtok z prsu není radno podceňovat. K lékaři se proto vydejte vždy když:
je hmatná bulka, jsou přítomny změny na bradavkách a to změna barvy a tvorba jakoby šupinek, výtok je krvavý, postižen je pouze jeden prs, výtok se nezastaví.
Jestliže máte jakékoli pochybnosti, objednejte se ke svému gynekologovi na vyšetření prsů.
Pro každodenní pitný režim lze používat případně Gynastan bylinný čaj. Pro vyrovnání psychické a hormonální pohody lze případně využít Gynex kapky.
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené kategorie
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.











