
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
hypotyreóza může způsobovat únavu, slabost, bolesti kloubů a svalů, což by mohlo přispět k tomu, že se cítíte fyzicky oslabená. Také může vést k pocitu zimomřivosti, zpomalení metabolismu.
Blokáda hrudní páteře, kterou vám diagnostikovali na neurologii, zase může vyvolávat bolesti v rameni, podpaží a hrudníku. Tyto potíže mohou být způsobeny svalovým napětím nebo podrážděním nervů, které vycházejí z oblasti páteře. Pokud máte pocit tlaku na hrudi nebo bolesti na hrudi, mohlo by to být rovněž spojeno s touto blokádou.
Oba problémy se mohou vzájemně ovlivňovat a to následujícím mechanismem – únava a oslabení z hypotyreózy mohou vést k horšímu držení těla a zvýšenému svalovému napětí, což může přispět k blokádě páteře. A naopak chronické bolesti z páteře mohou zhoršovat pocit celkové únavy a vyčerpání.
Pokud již užíváte léčbu na hypotyreózu (například levothyroxin), je důležité zajistit, aby byly hodnoty hormonů štítné žlázy (TSH, fT4) správně nastaveny. Doporučuji konzultaci s vaším endokrinologem, pokud máte podezření, že současná léčba nemusí být dostatečně účinná.
U zablokované hrudní páteře by mohla pomoci fyzioterapie zaměřená na uvolnění svalů a správné držení těla. Případně existují i léčiva na uvolnění svalstva, např. Guajacuran 200 mg. Rovněž může být nápomocný i hořčík, např. Bioaktivní Magnézium 60 tablet (tabletu je možné užívat celou a zapít vodou, případně se tablety dají dispergovat ve sklenici vody nebo v lahvi s vodou).
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Bolest hlavy
BolestLékyPohybový systémSvalyZdraví a prevenceDobrý den,
mám dotaz boli mě teď hlava v zadni části v zatylku ale na levé straně. Co by to mohlo být? Jedinne co jsem ted zjistila je ze když rukou tahnu hlavu k bradě je to dost intenzivní bolet a táhne to od šíje až napater.Děkuji moc za odpoved.
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.










