
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
vzhledem k vaší anamnéze atopického ekzému, hormonální léčbě a užívání více léků by mohlo jít o několik možných příčin. Nejpravděpodobnější je hormonální léčba - může ovlivnit mazové žlázy a vést ke vzniku zánětlivých lézí podobných akné. Také atopická dermatitida může vést k oslabení kožní bariéry, což usnadňuje průnik bakterií a následný vznik hnisavých pupínků.
Vaše celkové zdraví a oslabení organismu v důsledku anorexie může snižovat imunitu, což zvyšuje náchylnost k infekcím, včetně bakteriálních kožních infekcí, jako je folikulitida (to jsou záněty vlasových váčků). Také imunitní odpověď těla může být ovlivněna hormonální terapií, což by mohlo přispět k neobvyklým kožním projevům.
Pokud se pupínky objevují opakovaně, jsou bolestivé, hnisají nebo se šíří, bylo by vhodné konzultovat kožního lékaře.
Mezitím můžete zkusit udržovat postižená místa čistá, vyhýbat se jejich škrábání a používat antiseptické masti (Betadine). Tea Tree olej nebo přípravky, které ho obsahují mají rovněž antibakteriální účinky, tedy lze použít i v tomto případě (Dr.Popov Tea Tree oil 25 ml), ale ne pokud jsou pupínky otevřené.
Zdraví pokožky se mnohdy zlepšuje i po užívání některých přípravků typu Bactodermal a selen a zinek (Pharma Nord Bioaktivní Selen+Zinek FORTE 150 tablet).
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Léčba plisně nohou
BylinkyDermokosmetikaDezinfekceDoplňky stravyImunitaKůžeLékyNemoci a příznakyVlasy a nehtyZdraví a prevenceDobrý den, ráda bych se zeptala, jak se léčí a co byste doporučili na plíseň na nohou. Jedná se o plíseň na dolní končetině. Po celou dobu byla plíseň pouze na nehtách, ale ted se udělala prasklinka mezi prsty a je to zarudlé.
Na internetu jsem našla, že by na to byly vhodné přípravky typu: exoderil, koloidní střibro. Je tomu tak?
Také mám od dermatoložky předepsanou mast na exém - locoid lipocream, to na to nemohu použít?
Děkuji moc za odpověď,
Bidmonová
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.













