
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
Neurol (alprazolam) i Lexaurin (bromazepam) patří do stejné skupiny léků – benzodiazepiny. Oba mají podobný účinek na úzkost, uklidnění i spánek. Nesmí se ale brát současně, protože by se účinky sčítaly. Léky je třeba užívat tak, jak určí lékař, tedy je třeba se na přesném schématu domluvit s ním - pravděpodobně Vám na čas umožní místo Neurolu užívat Lexaurin nebo se s ním domluvíte na novém předpisu na Neurol.
Dovolím si ještě poznamenat, že ani Neurol a ani Lexaurin není dlouhodobě vhodná léčba úzkostí (i když to pocitově tak vypadá). Dlouhodobě se používají jiné, šetrnější léky (např. Asentra, Escitalopram a další).
Doplňkově u úzkostí lze užívat hořčík (Bioaktivní Magnézium 60 tablet) a omega-3 mastné kyseliny (GS Omega 3 Citrus 150 kapslí).
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Brintellix kapky
Duševní zdravíLékyDobrý den, beru Brintellix 20mg, ve formě kapek. V přívalovém letáku je uvedeno, že se po otevření mohou užívat pouze 8 týdnů. Lékařka mi však řekla že mám klidně pokračovat s užíváním i po této době. Jak je to tedy s trvanlivostí kapek. Děkuji
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.











