
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
možné to je. Triplixam i bisoprolol může u některých lidí dělat trávicí potíže a to typicky nevolnost, tlak nebo bolest břicha, nadýmání, průjem nebo naopak zácpu. Vyšetření žaludku proto nemusí nic ukázat.
Na druhou stranu to automaticky neznamená, že jsou léky stoprocentně příčinou. Důležité je, kdy se ty potíže objevily a jestli to začalo po nasazení léčby nebo po změně dávky. Pokud ano, tak ta souvislost dává větší smysl.
Určitě není vhodné léky vysazovat bez porady lékaře. Ideálně probrat s lékařem, aby případně upravil dávkování nebo zkusil jinou variantu léčby.
Do té doby je možné si od potíží částečně ulevit pomocí volně prodejných léků - při nadýmání např. Espumisan, při pálení žáhy Gaviscon, při zácpě Lactulosa.
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Podobné dotazy
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.









