
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
pokud užíváte několik přípravků, které obsahují vitamíny skupiny B, pak nehrozí nějaké zásadní poškození z přebytku vitamínů.
Vitamínů ze skupiny B jsou rozpustné ve vodě, nejsou v našem těle ukládány, tedy organismus si netvoří zásobu a v případě nadbytku je naše tělo rychle vyloučí močí.
U některých léčiv (jako např. Milgamma N je uvedeno např. že podávat se smí v kuse jen 4 týdny, v kontrastu tohoto omezení dočteme, že hypervitaminózy ani vedlejší účinky nebyly pozorovány ani po podání denních dávek obsahujících 1g po dobu týdnů a měsíců. U jiných není dávkování časově omezeno (např. Milgamma).
Tedy pokud je nutné přípravky s obsahem vitamínů B užívat, pak to možné je, nicméně vždy je lepší organismus šetřit a případně i tedy vybrat přípravky, které by neobsahovaly vitamíny B a stejně by problém řešily.
Z bylinných přípravků na pomoc při menopauze lze zmínit přípravek Pupalka.
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.











