
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
pocit brnění a snížený cit v prstech po vystavení chladu může být způsoben dočasným poškozením nervů nebo drobnými omrzlinami. Ve většině případů se tento stav během několika dní až týdnů srovná, pokud šlo pouze o lehké poškození.
Jestliže tento problém přetrvává již několik dní a nedochází ke zlepšení stavu. Pociťujete intenzivní brnění, necitlivost až bolest anebo se dokonce změní barva prstů, navštivte lékaře. Ten provede vyšetření a případně vás odešle na neurologii.
Mezitím vyzkoušejte dlaně držte v teple a lehce masírovat až po konečky prstů, abyste zlepšili prokrvení. Důsledně chraňte ruce před zimou pomocí rukavic. Zkuste na e-shopu zakoupit volně prodejný přípravek Milgamma N, který obsahuje vitamíny skupiny B, potřebné k regeneraci nervů. Dodržujte doporučené dávkování uvedené výrobcem.
S pozdravem Pavel Horký.
Podobné dotazy
Bolest v pravém podbříšku
BolestLékyNemoci a příznakyNervový systémPohybový systémVaginální infekceZdraví a prevenceDobrý den, mam otázku. Uz několik let mě bolí v pravém podbřišku, stále jsem nespozorovala v jaké chvíli to je, vždy to přijde z ničeho nic, většinou ale spíše večer.
Řešila jsem to již před lety, byla na vyšetření gynekologii i v nemocnici a nic. Ted už ale byly bolesti mnohem větší, obvoďačka mě poslala na Gynekologiic tam zjistili candidu, brala jsem prášky, trošku se to sklidnilo ale poté se to opět vrátilo. Poslali mě tedy na gyndu znovu, vše bylo v pořádku, jen kvasinky. Podbrisek stále bolel, poslala me tedy na sono břicha, tak také vše v pořádku.
Nikde nic nemohou najít, jedine kam me poslala z gyndy byla laparoskopie, chci se zeptat, zda neni jeste nějaká jiná možnost, kde zjistit, co by to mohlo být, než půjdu na laparoskopii? A popřípadě, kde o to požádat? Protoze to vazne dlouhodobe neni příjemné, tlačí to, nekdy opravdu boli, ze se nemohu hnout..
Dekuji za odpověď
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.









