Mgr. Dominika Zourková
Dobrý den, pokud jste antikoncepci neužívala dva týdny, existuje riziko, že Vaše kontracepční ochrana byla v tomto období snížena až narušena, což skutečně zvyšuje riziko těhotenství, obzvlášť pokud došlo k nechráněnému pohlavnímu styku. I když nedošlo k ejakulaci do pochvy, sperma může být přítomno i v preejakulační tekutině, která se uvolňuje před ejakulací. Při návratu k používání antikoncepce je důležité mít na paměti, že pro obnovení plné kontracepční ochrany je potřeba užívat antikoncepci nepřerušovaně po dobu alespoň 7 dnů.
Pokud jste po návratu z dovolené pokračovala v užívání antikoncepce a měla jste menstruaci, může to být dobré znamení, ale ne vždy je to spolehlivý ukazatel. Doporučuji provést těhotenský test pro jistotu, ideálně dva týdny po onom nechráněném styku nebo po prvním dni vynechání očekávané menstruace, aby byl výsledek spolehlivý. Pokud máte jakékoli pochybnosti nebo se test ukáže jako pozitivní, je důležité navštívit gynekologa.
Přeji hezký den,
Mgr. Dominika Zourková
Podobné dotazy
Ženské problémy
AntikoncepceLékyMenstruaceDobrý den, poslední více než rok mě intenzivně trápí PMS, bolesti v podbřišku se zhoršily, výrazně se cítím, že nejsem ve své kůži, jsem velmi náladová, přecitlivělá, neklidná, bolest v podbřišku u mě přetrvává cca 10 dní v měsíci, pak mám velmi silnou, bolestivou menstruaci..na gynekologii mi doporučil užívat PMX, doposud již užívám pupalku, hořčík malát, vit.B, Fe, kontryhel...Poslední dva cykly jsem také po menstruaci zvracela. P. doktorka mi nijak neporadila, co s tím. Co byste mi poradily? Moc děkuji
zobrazit odpověďNopregy a silne krvaceni
AntikoncepceLékyMenstruaceDobrý den, v neděli nám při sexu s partnerem praskla ochrana. Do hodiny jsem užila Nopregy. Menstruaci bych měla mít za pár dní. Včera se objevilo špinění a lehké krvácení, dnes už mě bolí podbřišek, krvácení dost zesílilo a jdou ze mě kusy sliznice. Je to v pořádku nebo to mám nějak řešit? Je možné, že se jedná o předčasnou MS?Děkuji za odpověď
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.










