Zpět do poradny
Dotaz z 27. 3. 2024
Brala jsem lék na obezitu Adipex , jednou za dva roky a udržovala si stejnou váhu . Je něco podobného , po čem není hlad? Je mi 68 let , na bariatrickou operaci nemohu , jsem stará , nejsem schopná zhubnout , obezita je stejně nebezpečná jako Adipex . Napište mi , co mohu dělat . Děkuji Králová
Na dotaz odpovídá:

PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.

Dobrý den,

Pro léčbu obezity je schváleno několik léčiv. Jedním z nich je Xenical (Orlistat), který redukuje hmotnost sníženým vstřebáváním tuků ze střeva. Po užívání se výrazně zlepšuje lipidové spektrum, zlepší se citlivost k inzulinu a lék lze podávat dlouhodobě i po dobu 4 let, minimálně však 3 měsíce k zajištění efektu.

Další možností je přípravek Mysimba. Jedná se o centrálně působící lék na obezitu. Doporučuje se pacientům jako doplňková léčba k dietě se sníženým obsahem kalorií a při zvýšené fyzické aktivitě v rámci řízení tělesné hmotnosti. Jedná se o velmi účinný lék, který redukuje hmotnost v relativně krátkém čase. Lék má, samozřejmě jako většina léčiv, nežádoucí účinky a může interagovat s ostatními užívanými léky (např. s antidepresivy, léčivy na bolest atd.).

V dnešní době je poměrně oblíbenou možností přípravek Saxenda (Liraglutid). Zvyšuje pocit sytosti, snižuje chuť k jídlu a působí i na centrální úrovni. Jedná se o injekční roztok v předplněném peru. Stejně jako Mysimba je Saxenda nejúčinnější v kombinaci s dietou a cvičením. V praxi pacienti často dosahují výrazných poklesů hmotnosti (možný úbytek i 8kg za měsíc).

Další léčiva jsou např. Xigduo, Synjardy, Jardiance, Forxiga, které působí především principem zvýšení vylučování glukózy z těla.

Všechny výše zmíněná léčiva jsou na lékařský předpis.

Dále existují i doplňky stravy na pomoc při redukci hmotnosti, např. Diterpex, který přispívá ke kontrole tělesné hmotnosti, metabolismu lipidů (tuků), potlačení chuti k jídlu. Z doplňků stravy lze vybírat z pestrého množství přípravků - viz kategorie Hubnutí a dieta.

Stejně jako léčiva je pak důležité dodržovat jídelníček a pravidelnou fyzickou aktivitu (aerobní aktivita - pravidelný sport přibližně hodinu třikrát až čtyřikrát týdně dle zdraví a kondice).

S pozdravem,

Pavel Horký

Užitečné?

Články

Všechny články

Nejhledanější témata

LékyZdraví a prevenceNemoci a příznakyBolestDoplňky stravyLékové interakceInfekceDuševní zdravíŽenské zdravíZažíváníKůžeAntikoncepceBylinkyImunitaVitamíny a minerályAntibiotikaMagnesiumTěhotenstvíPohybový systémProbiotikaDermokosmetikaDětiAlergieIntimní problémyHubnutíMenstruaceVztahy a sexOči a ušiŽíly a cévyVýživaKloubyMužské zdravíMočové cestyNervový systémCholesterol a krevní tlakDotaz na lékárnyÚsta a zubyDiabetesKašelVitamin DIntimní hygienaErekcePéče o těloHomeopatieLaktobacilyEkzémOmega 3-6-9Chřipka a nachlazeníNespavostKojeníDýchací soustavaBolest v krkuNadýmáníVitamin CDezinfekceVlasy a nehtyHorečka, zvýšená teplotaCestování a výletyPéče o pleťZácpaDětské nemociMazlíčciRegeneraceAlkoholDetoxikaceSpánekSportSvalyVaginální infekceMateřství a rodinaKřečové žílyŘedění krveOstropestřecReceptyKrásaPrvní pomocOběhový systémRýmaDětská výživaOpalováníDomácnostProstataNáplastiOparKoronavirusDomácí cvičeníPřírodní kosmetikaInkontinenceSuperpotravinyČlánkyKontraindikaceLepekKosmetika pro mužeVegani a vegetariání

Podobné dotazy

Dotaz z 11. 10. 2026

weight loss failure at 46 years

HubnutíLéky

Hello,

I tried Mounjaro 0.5 mg for one month, but the clinic administered the injections as they were not provided through a pen device. The doctor advised that, since I did not lose any weight during that month, it was not worth continuing the treatment. However, I feel that one month may not have been enough time to properly assess its effectiveness.

Over the past year, I have gained weight and have found it extremely difficult to lose it. I am wondering whether this could be related to changes in my metabolism, as I am currently going through menopause. I have always been a very active person. In the past, dieting worked well for me, and I typically ate only once or twice a day. Now, nothing seems to make a difference on the scale.

I have tried Mounjaro, Orlistat, and other weight-loss medications without significant results. I am also working with a nutritionist, walking approximately 15,000 steps per day, and exercising regularly, yet I am seeing very little change.

I am becoming increasingly frustrated and discouraged because I do not feel comfortable in my current body, and the situation is starting to affect my mood and mental well-being.

Could you please advise what additional steps I should take or what might be causing this lack of progress?

Kind regards,

zobrazit odpověď

Nejnovější dotazy

Zeptejte se lékárníka

Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.

Všechny dotazy