Zpět do poradny
Dotaz z 12. 5. 2026

Potíže s nervy u nemoci neklidných nohou

Doplňky stravyLékyMagnesium
Prosím doporučte,co by mohlo pomáhat dekuji
Na dotaz odpovídá:

PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.

Dobrý den,

záleží, co syndrom neklidných nohou způsobuje nebo zhoršuje - někdy tomu bývá např. nedostatek železa, tedy vhodné je zkontrolovat jeho hladinu a ideálně i celkový krevní obraz.

Pomoci může pravidelný režim spánku, omezení kofeinu, alkoholu nebo teplá koupel před spaním (např. s epsomskou solí s hořčíkem). Z doplňků lze ostatně hořčík zařadit také. Existuje i přípravek Synnexil prej, který je možné použít.

Nicméně pokud jsou obtíže výrazné nebo dlouhodobé, existují i léky na předpis, které předepisuje neurolog. Za příčinou někdy mohou stát ale i jiné léky např. některá antidepresiva - Mirtazapin to velmi často dělá - nebo antihistaminika, proto je vhodné zkontrolovat i současnou medikaci.

S pozdravem

Pavel Horký

Užitečné?

Doporučené produkty

Doporučené kategorie

Články

Všechny články

Nejhledanější témata

LékyZdraví a prevenceNemoci a příznakyBolestDoplňky stravyLékové interakceInfekceDuševní zdravíŽenské zdravíZažíváníKůžeAntikoncepceBylinkyImunitaVitamíny a minerályAntibiotikaMagnesiumTěhotenstvíPohybový systémProbiotikaDermokosmetikaDětiAlergieIntimní problémyHubnutíMenstruaceVztahy a sexOči a ušiŽíly a cévyVýživaKloubyMužské zdravíMočové cestyNervový systémCholesterol a krevní tlakDotaz na lékárnyÚsta a zubyDiabetesKašelVitamin DIntimní hygienaErekcePéče o těloHomeopatieLaktobacilyEkzémOmega 3-6-9Chřipka a nachlazeníNespavostKojeníDýchací soustavaBolest v krkuNadýmáníVitamin CDezinfekceVlasy a nehtyHorečka, zvýšená teplotaCestování a výletyPéče o pleťZácpaDětské nemociMazlíčciRegeneraceAlkoholDetoxikaceSpánekSportSvalyVaginální infekceMateřství a rodinaKřečové žílyŘedění krveOstropestřecReceptyKrásaPrvní pomocOběhový systémRýmaDětská výživaOpalováníDomácnostProstataNáplastiOparKoronavirusDomácí cvičeníPřírodní kosmetikaInkontinenceSuperpotravinyČlánkyKontraindikaceLepekKosmetika pro mužeVegani a vegetariání

Podobné dotazy

Nejnovější dotazy

Zeptejte se lékárníka

Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.

Všechny dotazy