zhruba v pulce srpna me zacal bolet palec na noze. Vsimla jsem si ze kuze na vnitrni strane palce je zarudla a pomerne otekla, pozdeji se zacal objevovat i hnis. Problem stale pretvrvava, zvazuji navstevu kozni lekarky.
Ale je opravdu nutne jit k doktorce? Predpokladam, ze je to to nejlepsi reseni, ale zaslechla jsem, ze v nekterych pripadech hrozi vytrhnuti celeho nehtu a to nechci absolvovat. Prosim o radu, co s tim?
Dekuji

PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
téměř určitě se bude jednat o infekci (pravděpodobně bakteriální), kterou bude nutné přeléčit antibiotiky v masti od lékařky. Je zbytečné se obávat extrémů typu odstranění nehtu, na to s největší pravděpodobností vůbec nedojde, ale možná kožní lékař bude muset provést vyčištění místa (nenáročný zákrok, ale nutný, zejm. pokud je přítomný hnis a zarudnutí).
Lze ještě vyzkoušet mazat místo Ichtoxyl mastí a Betadine mast. Pokud je postižené místo otevřené, pak lze dezinfikovat Betadine roztokem.
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Podobné dotazy
Sport po vypálení bradavice
BolestInfekceKůžeNáplastiNemoci a příznakyZdraví a prevenceDobrý den, syn byl dnes vypalovat bradavice na chodidle nohy, zapomněli jsme se zeptat na omezení. Ke to vášnivý fotbalista a chtěl by chodit na tréninky, je to problém? Předem děkuji za odpověď
Bulka u kostrce
BolestInfekceIntimní problémyKůžeLékyNemoci a příznakyZdraví a prevenceDobry den, mezi pulkami zadku se mi udelala takova jakoby jizva, ale prijde mi ze je necim naplnena, je vystoupla z kuze a okoli je zacervenale, na konci te jizvy/bulky mam takovy maly vystup, vypada to trochu jako pupinek, ale je to hodne cervene a na dotek to hodne boli. Dnes jsem si to uz nekolikrat mazala betadinem masti. Uz druhy den me to boli a uz si skoro nemuzu ani sednout nebo lehnout bez toho abych to necitila, citim v tom miste jeste takovy tlak a nevim co to znaci. Prosim poradte co mam delat, nevim jestli si zajit k doktorovi, stydim se za to a bojim se ze by do me museli rezat. Co to je a da se to vyresit doma?
zobrazit odpověďNejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.











