
PharmDr. Pavel Horký, Ph.D.
Dobrý den,
popis příznaků v dotazu bude kromě našeho doporučení třeba obohatit i o názor lékaře.
Nicméně podle toho, co popisujete, by vaše obtíže mohly být spojené s páteří, problémy s nervy nebo oběhovým systémem. Brnění, pálení, necitlivost a pocit nafouklých nohou mohou být příznaky skřípnutého nervu, horší cirkulace krve nebo neuropatie. Mohou také souviset s užívanými léky, například na cholesterol.
Zatím můžete zkusit podpořit nervový systém vitamíny skupiny B (například Milgamma, kterou už užíváte) a doplnit hořčík, nejlépe ve formě s dobrou vstřebatelností, např. Pilulka Selection Magnesium 330 g nebo Magnesii Lactici. Dále mohou pomoci omega-3 mastné kyseliny, které snižují záněty a podporují cévy (nicméně je třeba myslet na zvýšení krevní srážlivosti ještě v kombinaci s SSRI antidepresivy a léky proti bolesti a otoku).
Heparoid na nohy je dobrý, a pokud máte pocit těžkých nohou, zkuste je častěji zvedat nad úroveň srdce. Střídání teplé a studené vody na nohy také podporuje cirkulaci.
Pokud jde o úlevu od bolesti, můžete využít Zaldiar, jak vám doporučil lékař, nebo případně volně prodejné gely jako Ibalgin. Pro uvolnění páteře zkuste jemné protažení nebo suché teplo (například termofor) na postižené místo.
Pokud ale brnění trvá, zhoršuje se, nebo máte i slabost v končetinách, ztíženou chůzi či výrazné otoky, určitě vyhledejte lékaře. Příznaky by mohly naznačovat vážnější problém, který vyžaduje odborné vyšetření.
Je také otázkou, zda příznaky nemohou vycházet i z nevhodné kombinace léků (Trittico a Setaloft). U některých pacientů se tyto léky používají současně, u některých způsobují potíže.
Osobně si myslím, že by celkové zhodnocení zdravotního stavu mělo proběhnout v ordinaci lékaře - ve chvíli kdy budou vyloučeny organické příčiny obtíží by pak bylo vhodné se zaměřit na léky, které by bylo třeba zhodnotit v lékárnách, které se zaměřují na poradenství v oblasti klinické farmacie, případně se můžete znovu obrátit na naší poradnu.
S pozdravem
Pavel Horký
Doporučené produkty
Doporučené kategorie
Nejnovější dotazy
Přechod léků
Léky Dobrý den,
prosím o odborné upřesnění postupu při přechodu z Trittica AC 100 mg na Trittico Prolong 150 mg.
Současně začínám postupně vysazovat Rivotril, který užívám od června. Po přechodu z 1mg tablet na kapky (první den 10 kapek, nyní 9 kapek) se budím kolem 3. hodiny ranní a cítím výraznou únavu. Kapky užívám třetí den.
Prosím o doporučení, jakým způsobem se obvykle provádí přechod na Trittico Prolong a jaký je obecně bezpečný postup při postupném snižování Rivotrilu, aby se minimalizovalo ranní probouzení a zhoršení spánku.
Děkuji. Ilona Pavlovská
svědění kolem konečníku
KůžeZdraví a prevenceJiž delší dobu mě svědí kolem konečníku. Před 15 lety operace hemeroidů Staplerovou metodou. Konečník omývám bylinkovým tekutým mýdlem po každé stolici, mazala jsem dubovou mastí, stolice pravidelná, každé ráno. Někdy je stav lepší ale pocit svědění mám. Moje psychika není nejlepší, málo spím (asi hodiny denně), zhoršila se při péči o nemocnou psychicky labilní maminku (90 let) a to 24/7 hodin. Maminka v březnu zemřela.
Děkuji
Zeptejte se lékárníka
Odborné rady a odpovědi na vaše dotazy, a to z pohodlí vašeho domova.










